سربازان ماهر از دو ماه کسر خدمت بهره‌مند می‌شوند



 سربازان ماهر ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: برای کسانی که قبل از دوران سربازی دوره مهارت آموزی گذرانده باشند امتیازات ویژه‌ای مثل کسر دو ماه از مدت زمان دوره سربازی دیده شده است.

به گزارش ایسنا، غلامحسین حسینی نیا روز سه‌شنبه ۲۷ تیر ماه در حاشیه بازدید از مرکز تربیت مربی در کرج در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نهضت بزرگ مهارت آموزی نیاز روز کشور است و مهمترین رکن توسعه و دستیابی به اهداف برنامه هفتم، وجود نیروی انسانی متخصص است.

 

وی با اشاره به اینکه امسال برای اوقات فراغت دانش آموزان ۱۲ تا ۱۵ سال و از ۱۵ تا ۱۸ سال برنامه ملی تدارک دیده شده، گفت: در این راستا ۱۱ هزار دوره آموزشی در زمینه صنعت، کشاورزی و ... در دو بخشی دولتی و خصوصی در حال برگزاری است.

 

وی ابراز توضیح داد: دوره ها به گونه ای طراحی شده که در یک، دو و سه تابستان به پایان می‌رسند.

 

حسینی نیا با اشاره به اینکه لایحه مهارت آموزی سربازان وظیفه هم از دولت به مجلس ارسال شده، افزود: بر این اساس برای کسانی که قبل از دوران سربازی دوره مهارت آموزی گذرانده باشند امتیازات ویژه ای مثل کسر دو ماه از مدت زمان دوره سربازی دیده شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: یکی از کارکردهای اصلی طرح‌های مذکور جلوگیری از ایجاد میت ( جوانانی که انگیزه، مهارت و  آموزش کافی برای ورود به بازار کار را ندارند) است، تاکید کرد: این افراد جزء جمعیت فعال کشور هستند ولی در تولید ملی اثرگذاری ندارند.

 

معاون وزیر کار با اشاره به اینکه تحقق عدالت اجتماعی از دل مهارت آموزی می‌گذرد، ادامه داد: با ایجاد شرایط عادلانه مهارت آموزی هر فرد میتواند تخصص و مهارت کافی برای داشتن شغلی شایسته را داشته باشد.

 

وی اضافه کرد: ایران از پیشگامان مهارت آموزی طی صد سال اخیر بوده و به همین خاطر در بین جوامع  از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

 

رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور با اشاره به طرح مهارت آموزی در محل کار تصریح کرد: در حال حاضر ۴۶ هزار واحد صنفی در کشور پای کار طرح استاد شاگردی آمده‌اند و با برنامه ریزی تلاش داریم این تعداد به یک میلیون ۴۰۰ هزار واحد برسد.

 

این مسئول در پاسخ به خبرنگار ایسنا در خصوص تعداد جمعیت فعالی که نقشی در تولید ملی ندارند، ادامه داد: متاسفانه امروزه بسیاری از والدین با فراهم کردن امکانات هتل پنج ستاره در خانه باعث می‌شوند که برخی جوانان انگیزه کافی برای کار و مهارت آموزی نداشته باشند.

 

حسینی نیا گفت: در حال حاضر ۱۶ میلیون دانش آموز در کشور وجود دارد که اجرای طرح‌های مذکور باعث می‌شود از تبدیل آنها به میت در آینده جلوگیری شود.

 

وی اظهار کرد: به نظر میرسد بین دو تا سه میلیون میت در کشور وجود داشته باشد که باید اول با فرهنگسازی انگیزه لازم برای مهارت آموزی را در آنها ایجاد و بعد از آن شرایط شرکت در دوره‌های تعریف شده را برایشان فراهم کرد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------