ثبت ۷۹ هزار ازدواج و ۳۷ هزار طلاق در فروردین و اردیبهشت امسال/ بیشترین طلاق ها در تهران، خراسان رضوی و اصفهان



طلاق در کشور،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
کمترین ازدواج ثبت شده به ترتیب مربوط به سمنان با ۴۶۰ ، ایلام با ۶۶۳ و کهگیلویه و بویراحمد با ۱۱۵۷ مورد بوده است. همچنین بیشترین طلاق به ترتیب مربوط به تهران با ۶۲۲۹ مورد، خراسان رضوی ۴۰۶۸ مورد و اصفهان با ۲۰۰۰ بود. 

 براساس آمار اعلام شده از سوی سازمان ثبت احوال کشور در ۲ ماهه نخست امسال ۷۹ هزار و ۲۶۰ مورد واقعه ازدواج و ۳۷ هزار و ۷۰۱ مورد واقعه طلاق در کشور به ثبت رسیده است.

 

به گزارش ایرنا و بر اساس آمار اعلامی سازمان ثبت احوال کشور در فروردین و اردیبهشت ماه امسال، از کل ۷۹ هزار و ۲۶۰ ازدواج ثبت شده تا خرداد ماه سال جاری در کشور بیشترین ازدواج‌ها به ترتیب مربوط به استان‌های تهران با ۹۲۷۲ مورد، خراسان رضوی با ۷۱۲۵ مورد و خوزستان با ۶۱۵۷ مورد است.

 

همچنین کمترین ازدواج ثبت شده در کشور نیز در همین زمان به ترتیب مربوط به استان‌های سمنان با ۴۶۰ ازدواج، ایلام با ۶۶۳ ازدواج و کهگیلویه و بویراحمد با ۱۱۵۷ مورد ازدواج بوده است.

 

با تاکید براین گزارش از ۳۷ هزار و ۷۰۱ مورد طلاق به ثبت رسیده، کمترین طلاق به ترتیب مربوط به استان‌های ایلام با ۱۸۵ مورد، خراسان جنوبی ۳۱۲ و کهگیلویه و بویراحمد با ۳۷۴ مورد است.

 

بیشترین طلاق در تهران ثبت شد

همچنین بیشترین طلاق ثبت شده در دو ماهه نخست سال جاری نیز به ترتیب مربوط به استان‌های تهران با ۶۲۲۹ مورد طلاق، خراسان رضوی ۴۰۶۸ مورد و اصفهان با ۲۰۰۰ طلاق بود.

 

ثبت بیش از ۱۶۸ هزار ولادت و بیش از ۷۱ هزار فوتی در کشور

براساس آمار سازمان ثبت احوال کشور در ماه های فروردین و اردیبهشت امسال ۱۶۸ هزارو ۱۴۲ واقعه ولادت در کشور اتفاق افتاد و به ثبت رسیده است که از این میزان ولادت ۸۷ هزارو ۲۴۶ دختر و ۸۰ هزارو ۸۹۶ دختر بودند.

 

همچنین در دوماهه نخست امسال ۷۱ هزارو ۲۹۹ مورد واقعه فوت در کشور به ثبت رسید و در استان تهران هم ۲۱ هزارو ۵۱۸ ولادت و ۱۱ هزارو ۳۵۳ مورد فوتی دراین مدت به ثبت رسید.

 

بر اساس این گزاش میزان ثبت ولادت دراین مدت در استان های خراسان رضوی ۱۶ هزارو ۷۷۷، خوزستان ۱۳ هزارو ۲۰۰، سمنان هزارو ۵۷، ایلام هزارو ۷۴، کهگیلویه و بویراحمدهزارو ۵۸۱، خراسان جنوبی ۲ هزارو ۴۱۰ و اصفهان ۸ هزارو ۶۸ مورد بود.

 

همچنین در دو ماهه نخست امسال در استان های خراسان رضوی ۵ هزارو ۵۰۱، خوزستان ۳ هزارو ۹۰۰، سمنان، ۶۳۱، ایلام ۴۶۵، کهگیلویه و بویراحمد ۴۹۵، خراسان جنوبی ۷۰۸ و اصفهان ۴ هزارو ۵۴۹ مورد فوت به ثبت رسیده است.

 

مهلت قانونی ثبت ولادت ۱۵ روز و فوت ۱۰ روز است

بر اساس قانون، خانواده‌ها فرصت دارند تا ۱۵ روز بعد از تولد فرزندانشان ولادت آنها را در ثبت احوال ثبت کنندو ملاک ثبت و تاریخ ولادت بر اساس گواهینامه ولادت است که از سوی بیمارستان به خانواده ها داده می شود.

 

مهلت قانونی ثبت فوت در ثبت احوال ۱۰ روز است و وفات هر فرد اعم از ایرانی یا خارجی باید به یکی از ادارات ثبت احوال سراسر کشور اعلام شود، اکنون بیش از ۹۹ درصد از ولادت ها در کشور در مهلت قانونی (۱۵ روز) ثبت می شوند.

 

برابر ماده ۲۲ قانون ثبت احوال کشور، وفات هر فرد اعم از ایرانی یا خارجی باید به یکی از ادارات ثبت احوال سراسر کشور اعلام شود و همچنین وفات ایرانیان در خارج از کشور به ماموران کنسولی محل اقامت یا به یکی از ادارات سازمان ثبت احوال کشور اعلام می شود.

 

رئیس سازمان ثبت‌احوال کشور اواخر اردیبهشت ماه امسال از الکترونیکی شدن گواهی‌های ولادت و فوت در کشور خبر داد و گفت: به زودی نرم‌افزار لازم برای الکترونیکی شدن گواهی ولادت و فوت آماده خواهد شد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------