شهریه مصوب مدارس غیردولتی از ۵ تا ۴۸ میلیون تومان اعلام شد



شهریه مصوب مدارس غیردولتی ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی ، شهریه مدارس غیردولتی برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ را اعلام کرد. 

 به گزارش فارس، احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی، امروز در نشست خبری که امروز در ساختمان زنده‌یاد علاقه‌مندان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدا به ویژه شهدای فرهنگی و دانش‌‌آموز، اظهار کرد: اگر قرار است دانش‌آموز در تراز جمهوری اسلامی تربیت شود و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اجرا شود، با همکاری، همیاری و هم‌افزایی مدارس، خانواده‌ها، رسانه‌ها و اجتماع صورت می‌پذیرد. 

 

وی با بیان اینکه بارگذاری شهریه مدارس غیردولتی از ۳۱ خرداد آغاز شد،  ادامه داد: به تدریج از ۳۱ خرداد، شهریه سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ مدارس غیردولتی روی سایت مشارکت‌ها بارگذاری شده است. 

 

محمودزاده با بیان اینکه الگوی تعیین شهریه مدارس غیردولتی در شورای نظارت مرکزی تصویب و به مدارس ابلاغ می‌شود، افزود: در شهریه مدارس غیردولتی، شهریه ثابت و شهریه فوق برنامه به صورت جداگانه اعلام می‌شود؛ حداکثر ساعات اوقات فراغت در دوره ابتدایی ۶ ساعت، در دوره متوسطه اول ۸ ساعت، در دوره متوسطه دوم ۷ ساعت و هنرستان‌ها ۲ تا ۵ ساعت است. 

 

وی با تأکید بر اینکه امسال هیچ معلمی با تحصیلات غیرمرتبط در مدارس غیردولتی تدریس نخواهد کرد، گفت: ۳۶۰ ساعت دوره آموزشی برای معلمان مدارس غیردولتی پیش‌بینی کرده‌ایم و این آموزش‌ها در شهریه مدارس غیردولتی تاثیرگذار است. 

 

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی با بیان اینکه ۷ ماه بررسی کارشناسی برای تصویب  الگوی شهریه مدارس غیردولتی صورت گرفته است، گفت: این الگو دارای شاخص‌های متعددی اعم از وضعیت نیروی انسانی، فضا، تجهیزات و برنامه‌های آموزشی است. 

 

وی به شهریه مصوب مدارس غیردولتی در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: شهریه مدارس غیردولتی از ۵ میلیون تا ۴۸ میلیون تومان است؛ این شهریه متناسب با هر دوره تحصیلی، برنامه آموزشی و هر مدرسه است و تا ۳۸ درصد شهریه می‌تواند با مجوز به عنوان شهریه فوق برنامه اخذ شود که حداکثر شهریه با فوق برنامه به ۶۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان می‌رسد. 

 

وی با بیان اینکه شهریه مدارس غیردولتی از اول مهر است و شامل شهریه فعالیت‌های تابستانی امسال نمی‌شود، اظهار کرد: به خانواده‌ها توصیه می‌کنم شهریه مدارس غیردولتی را در سامانه مشارکت‌ها مشاهده کنند و همچنین شهریه مدرسه با م‍ُهر اداره آموزش و پرورش در تابلوی اعلانات مدرسه نصب می‌شود؛ نکته دیگر اینکه یک نسخه الکترونیکی از قرارداد شهریه منعقد شده بین مؤسس و والدین در اختیار والدین قرار می‌گیرد.

 

محمودزاده با اشاره به اینکه مدیران‌کل آموزش و پرورش استان‌ها باید نظارت جدی و گسترده بر فعالیت مدارس غیردولتی داشته باشند، افزود: مدارس غیردولتی فاقد ابلاغ شهریه امکان ثبت‌نام دانش‌آموزان در سامانه سیدا را ندارند و باید سریعاً اقدام کنند.

 

وی با بیان اینکه شهریه مدارس غیردولتی شامل شهریه مصوب، شهریه فوق برنامه درسی (اختیاری)، شهریه فوق برنامه مکمل (اختیاری) و شهریه تابستانی(اختیاری) است، تصریح کرد: مدارس غیردولتی که هنوز شهریه‌شان را اعلام نکردند، یک هفته کاری از امروز اجازه داده می‌شود تا شهریه را بارگذاری کنند وگرنه شهریه برای آنها همان شهریه سال گذشته‌شان لحاظ می‌شود. همچنین ۱۵ هزار مدرسه غیردولتی از ۱۸ هزار مدرسه شهریه زیر ۲۰ میلیون تومان دریافت می‌کنند. 

 

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی از رسانه‌ها خواست تا تخلف اندک مدارس غیردولتی را عادی سازی نکنند، اظهار کرد: سازمان مدارس غیردولتی، نظارت گسترده و جدی را پیش‌بینی کرده است و اگر مدرسه شهریه بیشتری اخذ کند باید هزینه اضافی را به خانواده‌ها برگرداند. 

 

معاون وزیر آموزش و پرورش درباره آموزش زبان در مدارس غیردولتی بیان کرد: زبان در مدارس غیردولتی دو نوع است؛ یک نوع آموزش زبان خارجی است که در کتاب درسی است و اقدامات تقویتی و مکمل آن، فعالیت مدرسه‌ای است ولی اگر آموزش یک زبان است باید با هماهنگی یک آموزشگاه باشد.  

 

وی با تأکید بر اینکه تلاش می‌کنیم تمام مدارس غیردولتی شناسنامه‌دار شوند، افزود: با همکاری معاونان تخصصی آموزش و پرورش، سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و دانشگاه فرهنگیان دوره ۳۶۰ ساعته برای معلمان مدارس غیردولتی پیش‌بینی کرده‌ایم که منجر به کارت صلاحیت حرفه‌ای معلمان خواهد شد؛ فاز اول این طرح با ۶۰ ساعت آموزش آغاز می‌شود. 

 

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی با بیان اینکه هزینه دوره‌ها توسط ۶۰ درصد مؤسسان و ۴۰ درصد معلمان مدارس غیردولتی تأمین می‌شود، گفت: این دوره‌های به صورت حضوری و آنلاین برگزار می‌شود که تاکنون برای ۱۹۵ هزار نفر دوره حضوری و برای ۲۲۵ هزار نفر دوره غیرحضوری برکزار شده است.

 

وی با بیان اینکه قانون کار برای معلمان مدارس غیردولتی قانون مناسبی نیست و در اصلاحیه قانون مدارس غیردولتی این موضوع را پیشنهاد دادیم، گفت: پیوست قرارداد با معلمان مدارس غیردولتی در شهریه مدارس غیردولتی داریم اما گاهی در برخی مدارس کم لطفی می‌شود و پولی برای معلمی واریز شده و پس گرفته می‌شود که ما هم نظارت می‌کنیم تا اینگونه اجحاف‌ها صورت نگیرد. 

 

محمودزاده به برنامه‌های اوقات فراغت برای دانش‌آموزان مدارس غیردولتی و هیأت امنایی اشاره کرد و گفت: جشنواره‌هایی با عناوینی چون کوله پشتی، اردوی راهیان پیشرفت، جشنواره ایران‌شناسی و مسابقات ورزشی در تابستان برگزار می‌کنیم که پایگاه‌هایی در مدارس غیردولتی و در مدارس هیأت امنایی فعال هستند همچنین ۱۸۱۲ مدرسه در قالب سامانه نورینو معاونت پرورشی، فعالیت‌های تابستانی را انجام می‌دهند و مابقی پایگاه‌هایی مدارس نیز در این سامانه ثبت اطلاعات می‌کنند.  

 

وی ادامه داد: در نظارت‌هایی که سال گذشته بر فعالیت مدارس و مراکز غیردولتی غیردولتی داشتیم، ۱۰۲۴ مدرسه تخلفاتی داشتند که مدیران برخی مدارس توبیخ و جابجایی داشتند و ۸۰۰ آموزشگاه نیز پلمب شدند. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------