10 مورد از اصلی ترین عوامل و دلایل طلاق



همواره بر مشاوره روابط زناشویی تاکید داریم. بدانید که مشکلات پیش بینی نشده زیادی در زندگی زناشویی پیش روی شماست. به دلیل اینکه این موقعیت ها برای شما جدید است شاید نتوانید در مدیریت آن موفق عمل کنید. اگر در زندگی خود به بن بست خورده اید و دیگر امیدی به ادامه زندگی زناشویی خود ندارید، حتما مسئله مشاوره قبل و بعد از طلاق را در نظر بگیرید.

 

"تحقیقات نشان می‌دهد که زوج‌هایی که عروسی‌های بزرگ دارند یا کسانی که با معشوق دوران کودکی خود ازدواج می‌کنند، بیشتر در معرض خطر طلاق هستند. این و سایر نشانه‌های غیرمنتظره ممکن است پشت این جدایی‌ها باشد...".

 

همزمان با همه گیری کرونا، افزایش قابل توجهی در میزان طلاق وجود داشته است. با افزایش طلاق، داده های طلاق در مطالعات مختلف مورد ارزیابی قرار گرفت. در این مطالعه، داده های بسیار جالبی در پشت طلاق ها ظاهر شد.

 

اصلی ترین عوامل و دلایل طلاق

 

دلایل طلاق چیست؟

طی تحقیقات در مشاوره قبل و بعد از طلاق، دلایل طلاق در ازدواج متفاوت است. با این حال، در موارد طلاق غیرمعارضی یا مورد اختلاف، دلایل طلاق بسیار مهم است. این دلایل بر روند پرونده، وضعیت غرامت، نفقه و حضانت تأثیر می گذارد. تصمیم قاضی بر اساس این دلایل است.

 

دلایل عمومی طلاق

مثلاً دلایل نامحدودی از قبیل ناسازگاری، دعواهای ناشی از ناسازگاری خلق و خو، توهین، خشونت، رفتارهای بی اعتمادی، عدم انجام تعهدات زناشویی به عنوان دلایل کلی طلاق مطرح می شود.

 

دلایل خاص طلاق

پرونده های طلاق بر اساس دلایل خاص طلاق و به تعداد محدود به شرح زیر است:

 

- طلاق به دلیل زنا (فریب)

- طلاق به دلیل قصد زندگی، رفتار بسیار بد یا تحقیرآمیز

- دعوای طلاق به دلیل ارتکاب جرم و زندگی ناپسند

- طلاق به دلیل ترک یکی از طرفین

- طلاق به دلیل بیماری روانی

 

دلایل خاص طلاق و دلایل طلاق عمومی نتایج حقوقی متفاوتی دارند. در صورتی که در ازدواج دلایل خاصی برای طلاق وجود داشته باشد، شاکی مجبور نیست تقصیر طرف مقابل را ثابت کند، اثبات دلیل خاصی برای طلاق کافی است. اما اگر دلایل کلی برای طلاق وجود داشته باشد، هم شاکی و هم مدعی علیه باید تقصیر یکدیگر را ثابت کنند تا تصمیم به طلاق گرفته شود.

 

مشاوره روابط زناشویی

 

اصلی ترین عوامل و دلایل طلاق

در حین مشاوره روابط زناشویی ، می بینیم که عوامل بی کفایتی اقتصادی، عدم صبر، بی مسئولیتی، خیانت، ناسازگاری فرهنگی، مداخله خانواده در ازدواج، خشونت، مشکلات جنسی، عدم ارتباط، فرسودگی عواطف و رها شدن کاملاً مؤثر است. در اینجا 10 مورد از دلایل اصلی طلاق را که در حین مطالعات مشاوره قبل و بعد از طلاق و مشاوره خیانت در رابطه زناشویی به دست آمده است را با شما در میان می گذاریم.

 

وضعیت اقتصادی

متاسفانه امروزه دلایل اقتصادی از شایع ترین علل طلاق است. این مشکل را نباید تنها مشکل افرادی دانست که از نظر درآمد به طبقه پایین تعلق دارند. حتی افراد میانی و بالا به دلیل مشکلات اقتصادی با همسر خود دعوا می کنند و به دلیل این بحث ها، ازدواج به پایان می رسد. همسر شاغل حتی نیازهای اولیه زندگی همسر غیر شاغل را برآورده نمی کند.

 

عدم تحمل

همسران می توانند متفاوت از یکدیگر فکر کنند، عادات متفاوتی داشته باشند و واکنش متفاوتی نسبت به رویدادها داشته باشند. آنچه از طرفین انتظار می رود این است که در مراحل مشاوره زناشویی نسبت به اختلافات یکدیگر آگاهی و تفاهم داشته باشند. اما در برخی از ازدواج ها، همسران نمی توانند صبر و حوصله لازم را نسبت به یکدیگر نشان دهند. امروزه با وجود این شرایط عموماً مردم تصمیم به جدایی می گیرند.

 

بی مسئولیتی

یکی دیگر از مشکلاتی که طرفین را در مشاوره قبل و بعد از طلاق به نقطه آخر می رساند، مسئولیتی است که برعهده زوجین است. با تشکیل ازدواج، مسئولیت های مختلفی پیش می آید. مسئولیت در قبال همسر، مسئولیت در قبال فرزندان و... این مسئولیت ناشی از پیوند زناشویی برای برخی افراد سنگین است. همسر غیرمسئول زندگی مشترک را برای همسر دیگر غیر قابل تحمل می کند.

 

خیانت

زنا و خیانت یکی از شایع ترین دلایل طلاق امروزی است. اگرچه عوامل زیادی باعث این وضعیت می شود، اما یکی از دلایل اصلی افزایش باورنکردنی این وضعیت نسبت به گذشته افزایش استفاده از شبکه های اجتماعی است. فناوری که زندگی را آسان‌تر می‌کند، فریب دادن با استفاده نادرست را نیز آسان‌تر کرده است. برای حل این موضوع، می‌توانید از مشاوره خیانت در رابطه زناشویی بینش نوی کمک بگیرید.

 

عدم تطابق فرهنگی

امروزه ازدواج ها نیز به دلیل ساختار چندفرهنگی جامعه ما می تواند شکسته شود. همسری که فرهنگ خود را صحیح می‌پذیرد، می‌تواند به سبک زندگی، طرز فکر و حتی ارزش‌های همسر دیگر بی‌احترامی کند و از این طریق زندگی مشترک را غیرقابل تحمل کند.

 

مداخله خانواده در ازدواج

یکی از مهم ترین عوامل طلاق «مداخله خانواده در ازدواج» و «نگرش همسران به خانواده یکدیگر» بوده است. هر زوجی که وارد ازدواج می شوند باید در دوران عقد اختلاف نظر داشته باشند. برخی خانواده ها مدام درگیر ازدواج فرزندان و این اختلافات هستند. به همین دلیل، زوج هایی که از قبل با یکدیگر مشکل دارند، پس از دامن زدن خانواده و پیچیده شدن این مشکلات، تصمیم به طلاق می گیرند.

 

خشونت

متاسفانه یکی از بزرگترین معضلات اجتماعی امروز موضوع «خشونت خانگی» بوده است. این مشکل یکی از بزرگترین عوامل فسخ ازدواج است. خشونت که می تواند به روش های مختلف عملی شود، رایج ترین نوع آن است. متأسفانه خشونت های جسمی، جنسی، روانی و اقتصادی بین همسران رخ می دهد و یکی از دلایل اصلی طلاق است.

 

مشکلات جنسی

یکی دیگر از رایج ترین دلایل طلاق «مشکلات جنسی» است. رابطه جنسی که جایگاه بسیار مهمی در زندگی زناشویی دارد، ممکن است تنها به دلیل یکی از زوجین یا به دلیل عملکرد نادرست دو طرف زوجین مشکل ساز شود و یا به طور کامل پایان یابد. اگر زوجین نتوانند راه حلی برای این وضعیت بیابند، وضعیت طلاق رخ می دهد.

 

مشکلات ارتباطی

ارتباط عاملی ضروری برای ادامه زندگی مشترک است. حتی بین همسرانی که مشکلات زیاد دیگری دارند نیز دیده می شود که در صورت برقراری ارتباط خوب می توان راه حل هایی برای این مشکلات پیدا کرد. با این حال، شایع‌تر است که همسرانی که مشکل دیگری ندارند، تنها به دلیل مشکلات ارتباطی طلاق می‌گیرند.

 

تخلیه احساسات

امروزه افراد سعی نمی‌کنند ویژگی‌های شخصی یکدیگر را در دوره‌های هیجان‌های شدید درک کنند. فرد تحت تأثیر احساسات خود است که به طور دوره ای کاهش می یابد. و در این دوره ها با این واقعیت مواجه می شوند که هیچ عامل دیگری برای حمایت از رابطه آنها وجود ندارد و تصمیم به طلاق می گیرند.

 

مشاوره قبل و بعد از طلاق

 

مشاوره روابط زناشویی

مشاورین ما در زمینه مشاوره ازدواج متخصص هستند و به زوجین مشاوره روانشناسی می دهند. در این مرحله آنها طرفدار هیچکدام از زوجین نیستند. آنها به حرف هر دو طرف گوش می دهند و افراد را راهنمایی می کنند تا خودشان راه حل پیدا کنند. مشاور ازدواج چیزی را قضاوت، سرزنش و اصرار نمی کند. پس قبل از اینکه مهمترین تصمیم زندگیتان را بگیرید حتما به مشاوره روابط زناشویی مراجعه کنید.

 

مشاوره قبل و بعد از طلاق

ممکن است که دیگر قادر به ادامه زندگی با طرف مقابلتان نباشید. هر کدام از عوامل ذکر شده در بالا و یا دلایل خاص شما ممکن در تصمیم گیری شما برای طلاق موثر باشد. در این مرحله توصیه می کنیم حتما مشاوره قبل و بعد از طلاق را در نظر بگیرید. مشاور به شما کمک می کند تا قبل و بعد از این جدایی آسیب کمتری ببینید.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024