تعطیلی برخی کلاس‌های درس یزد به دلیل نبود معلم



کمبود معلم،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
دانش‌آموزان برخی مدارس استان یزد در مقاطع مختلف تحصیلی با وجود گذشت دو هفته از آغاز ماه مهر معلم ندارند و خانواده‌ها از این وضعیت گلایه‌مند هستند.

به گزارش ایلنا، کمبود معلم در مدارس یزد هر سال در حالی تکرار می‌شود که مسئولان با علم به این مشکل و معظل، تاکنون چاره‌ای برای مدارس دولتی نیندیشیده‌اند و آموزش و پرورش در همین حین با گسترش فعالیت مدارس غیرانتفاعی با خدماتی بسیار فراتر از مدارس دولتی به نوعی عدالت آموزشی را به چالش کشیده است.

 

بسیاری از شهروندان در مناطق مختلف شهر یزد و شهرستان‌های این استان از طریق راه‌های ارتباطی موثر از نبود معلم برای فرزندان‌شان با وجود سپری شدن حدود دو هفته از آغاز سال تحصیلی خبر داده‌اند.

 

در دهمین روز ماه مهر اما پیگیری‌ها شدت بیشتری به خود گرفت و خانواده ها از شهرستان های مختلف استان پیگیر نبود معلم شدند و مشخص شد تعدادی از مدارس در بخش بهمن شهرستان ابرکوه معلم ندارند و با تعطیلی کلاس‌های درس مواجه هستند.

 

در شهر یزد هم دانش آموزان مقاطع مختلف از ابتدای مهرماه تا کنون از حضور معلم در کلاس درس بی‌ بهره هستند و مدیران مدارس در تماس با والدین درخواست عدم حضور دانش آموز تا تعیین تکلیف در محل مدرسه دارند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش یزد اما با تایید این موضوع گفت: از ابتدای هفته آینده همه کلاس‌های درس استان یزد معلم خواهند داشت.

 

محمدکاظم رحیمی نژاد، افزود: حدود ۱۰۰ نفر معلم در استان کسری داریم که تا ابتدای هفته آینده مشکل کلاس‌های بدون معلم رفع خواهد شد.

 

این اظهارات از سوی مدیرکل آموزش و پرورش یزد در حالی مطرح شد که وی در نهمین روز از ماه مهر در گفت وگویی رسانه‌ای با خبرنگاران گفته بود جذب معلم جدید امسال انجام نمی‌شود.

 

وی یادآور شد: آزمون استخدامی آموزش و پرورش انجام شد و نیروهای پذیرفته شده نیز اعلام شدند اما به دلیل سطح پایین نمرات، کار جذب آنها به تعویق افتاد و بخشی از ردیف‌های استخدامی آموزش و پرورش یزد محقق نشد.

 

رحیمی نژاد اما برای رفع مشکل کمبود معلم در برخی مدارس سطح استان و عدم جذب نیروی لازم در آموزش و پرورش با توجه به مشکل پیش آمده گفت: بر این اساس، نیروهای خرید خدمتی که با آزمون برگزار شده، به استخدام آموزش و پرورش در نیامده‌اند، به کار گرفته خواهند شد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد تصریح کرد: سقف حق التدریس‌ها نیز برداشته شد تا از این طریق بتوانیم از ظرفیت معلمان شاغل نیز برای جبران کسری نیرو استفاده کنیم.

 

رحیمی‌نژاد بیان کرد: مجوز بکارگیری نیروهای بازنشسته نیز اخذ شده ضمن اینکه از نیروهای اداری در ساعات غیراداری برای اداره مدارس کمک خواهیم گرفت.

 

وی خاطرنشان کرد: پیگیریم در برخی شهرستان‌ها که وضعیت نیرو حاد است، افرادی پذیرش شده‌ای که برای مصاحبه دعوت شدند اما سطح نمره آنها پایین است را به کار بگیریم تا روند اداری مصاحبه و جذب آنها انجام شود.

 

آموزش و پرورش یزد ۴ هزار معلم جدید می‌خواهد

رضا دادآفرین؛ رئیس طرح و برنامه اداره کل آموزش و پرورش یزد با بیان اینکه استان یزد با کمبود چهار هزار و ۳۹۶ نیروی انسانی در کادر آموزشی و پرورشی مواجه است،‌ گفت: ۲۴۸ هزار و ۱۳ دانش‌آموز در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم ثبت نام شدند.

 

وی افزود: برای سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ در مقطع پیش دبستان و آمادگی در مدارس دولتی و غیر دولتی ۱۹ هزار و ۶۹۳ نوآموز ثبت نام کردند.

 

وی در خصوص کمبود نیروی انسانی در سال تحصیلی جدید نیز عنوان کرد: مطابق اطلاعات ارسال شده آموزش و پرورش استان در سال گذشته با کمبود دو هزار و ۳۷ نیروی انسانی مواجه بوده و امسال یک هزار و ۷۷۴ نفر بازنشسته هستند.

 

دادآفرین افزود: ۵۸۵ نفر از نیروهای آموزش و پرورش به صورت خرید خدمات مسئولیت آموزش دانش‌آموزان را بر عهده داشتند که تاکنون هیچ مجوزی مبنی بر بکارگیری این دسته از معلمان صادر نشده است.

 

وی گفت: استان یزد با کمبود چهار هزار و ۳۹۶ نیروی انسانی در کادر آموزشی و پرورشی مواجه است که با پیگیری‌های انجام شده تعداد ۹۲۷ نفر امسال از طریق دانشگاه فرهنگیان و استخدام ماده ۲۸ در ابتدای مهر ماه امسال به نیروهای آموزش و پرورش اضافه خواهند شد. که با این وجود نیز استان یزد با کمبود ۳ هزار و ۴۶۹ نفر نیروی انسانی در سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ مواجهه است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------