واکنش میراث فرهنگی اصفهان به آسیب رسیدن به شاه نشین پل خواجو



پل خواجو،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان در واکنش به موضوع برخورد یک قطعه ترقه بزرگ به سقف شاه‌نشین پل تاریخی خواجو، گفت: این حادثه فردای آخرین چهارشنبه سال اتفاق افتاده است.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا محققیان شامگاه جمعه پس از گذشت ۲ روز از انتشار فیلم و اخبار مربوط به برخورد ترقه به سقف شاه نشین پل خواجوی اصفهان، با اعلام آن در پایگاه اطلاع رسانی میراث‌فرهنگی اصفهان، این اتفاق را تایید کرد.

 

وی اظهار داشت: با توجه به حضور نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی و گشت‌زنی روی پل در شب چهارشنبه سوری، به احتمال زیاد این ترقه‌زنی فردای شب چهارشنبه سوری اتفاق افتاده است.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان افزود: پل خواجو و سایر پل‌های واقع بر روی رودخانه زاینده رود بدلیل قرار گرفتن در فضای عمومی جزو معابر عمومی و شهری محسوب می‌شوند و به‌صورت مستقیم در اختیار این اداره کل قرار ندارند.

 

وی خاطرنشان کرد: حفاظت شبانه روزی از اینگونه پل‌های تاریخی مقدور نیست اما مرمت این پل‌ها همه ساله توسط این اداره‌کل با ایجاد حوزه پایش پل‌های تاریخی انجام می‌شود.

 

محققیان تصریح کرد: با فرهنگ سازی مناسب و همچنین مراقبت و حفاظت از نزدیک به ۲ هزار اثر تاریخی در شهر تاریخی اصفهان، آسیب به این بناها در زمان‌هایی همچون چهارشنبه‌های آخر سال به حداقل رسیده است.

 

وی یادآور شد: امسال فقط شاهد آسیب رسیدن به یک بنای تاریخی در شهر اصفهان بودیم، که همین یک اتفاق هم نباید در این جهانشهر افسانه‌ایی تکرار شود.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان افزود: انتظار می رود که با یاری همه نهادهای مرتبط در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی شاهد تکرار این رخدادهای تلخ نباشیم.

 

وی وعده داد که با توجه به استقبال مردم از این اثر تاریخی در نوروز، در کمترین زمان ممکن و در کمتر از ۲۴ ساعت شاه نشین پل خواجو مورد پایش و مرمت قرار می‌گیرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------