ماندگاری هوای سرد در کشور تا پایان هفته/ آغاز موج جدید بارش‌ها از امشب



بارش برف در ایران،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
سازمان هواشناسی کشور از ماندگاری هوای سرد به ویژه در نیمه شمالی کشور تا پایان هفته جاری خبر داد و اعلام کرد: امشب سامانه بارشی جدیدی وارد کشور خواهد شد و فردا با تقویت فعالیت این سامانه به‌تدریج بارش باران و برف و وزش باد شدید به جز نوار غربی، کل کشور را فرامی‌گیرد.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی و بررسی‌ نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری، امروز (سه‌شنبه ۸ اسفند) در برخی مناطق غرب سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و غربی و ارتفاعات شرقی زاگرس بارش برف و باران و در نوار شرقی کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

 

همچنین بر اساس پیش‌بینی‌ها از اواخر وقت امروز موج جدید بارشی از سمت غرب و جنوب‌غرب وارد کشور می‌شود و در این مناطق سبب بارش باران و برف خواهد شد.

 

فردا (چهارشنبه ۹ اسفند) با تقویت فعالیت سامانه بارشی به‌تدریج بارش باران و برف و وزش باد شدید به جز نوار غربی، کل کشور را فرامی‌گیرد.

 

روز پنجشنبه (۱۰ اسفند) به تدریج در نیمه غربی کشور آسمان صاف خواهد شد و بارش باران و برف و وزش باد شدید در نوار شرقی، سواحل دریای خزر، البرز شرقی و مرکزی و برخی مناطق مرکزی کشور رخ خواهد داد. شدت بارش در این روز در جنوب استان سیستان و بلوچستان خواهد بود.

 

روز جمعه (۱۱ اسفند) از فعالیت سامانه بارشی در کشور کاسته خواهد شد و بارش‌ها در بخش‌هایی از شمال‌شرق، شرق و جنوب شرق کشور پیش‌بینی شده است.

 

روز شنبه (۱۲ اسفند) در اغلب مناطق کشور جوی آرام حاکم خواهد بود.

 

ماندگاری هوای سرد تا پایان هفته

بر اساس این گزارش ماندگاری هوای سرد به ویژه در نیمه شمالی کشور تا پایان هفته جاری پیش‌بینی می‌شود.

 

دریای خزر، خلیج فارس و تنگه هرمز روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مواج و متلاطم است.

 

تداوم بارش تا پنجشنبه در تهران/ احتمال کولاک برف در پایتخت

آسمان تهران امروز و امشب ابری در بعضی ساعات همراه با مه رقیق و بارش برف و گاهی وزش باد پیش‌بینی شده که احتمال کولاک برف نیز وجود دارد. همین شرایط برای فردا نیز رخ خواهد داد و بارش‌ها تا روز پنجشنبه در تهران تداوم دارد.

 

دمای هوا در پایتخت با توجه به ماندگاری هوای سرد در کشور روند کاهشی دارد به طوری که کمینه و بیشینه دما امروز ۱- و ۳ درجه سانتی‌گراد و برای فردا (چهارشنبه) صفر و ۲ درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

 

هشدار سازمان هواشناسی در مورد بارش‌ها و ماندگاری هوای سرد

سازمان هواشناسی کشور همچنین روز گذشته با صدور هشدار سطح زرد نسبت به تداوم بارش‌ها و ماندگاری هوای سرد تا روز جمعه هشدار داد که موجب بارش باران و برف، مه، در ارتفاعات و گردنه‌ها کولاک برف، احتمال بهمن، در مناطق جنوبی کشور رعدوبرق، احتمال تگرگ و وزش باد شدید موقتی خواهد شد.

 

بر اساس این هشدار امروز (سه‌شنبه) در خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کردستان، سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، همدان، مرکزی، شمال شرق خوزستان، لرستان، کردستان، زنجان، قزوین، البرز، قم، تهران، گیلان، مازندران و ارتفاعات استان‌های سمنان و گلستان این شرایط رخ می‌دهد.

 

فردا (چهارشنبه) نیز در گیلان، مازندران، گلستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم، کرمانشاه، کردستان، لرستان، همدان، مرکزی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، شمال و شرق خوزستان، جنوب بوشهر، فارس، یزد، کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، غرب و شمال سمنان پیش‌بینی می‌شود.

 

روز پنجشنبه در شرق گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، یزد، اصفهان، نیمه شمالی فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، شرق خوزستان، لرستان، مرکزی، قم و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان با این شرایط جوی مواجه می‌شوند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------