افزایش ۱۵۸ درصدی کشف «گل» در کشور



ماده مخدر گل،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
سخنگوی فراجا گفت: در نیمه اول سال ۱۴۰۲ شاهد افزایش ۱۵۸ درصدی کشف مخدر «گل» بودیم.

به گزارش ایرنا، منتظرالمهدی درباره عملکرد پلیس مبارزه با موادمخدر در نیمه اول سال ۱۴۰۲ نیز گفت: در این مدت شاهد افزایش ۱۵۸ درصدی کشف مخدر «گل» بودیم. همچنین شاهد افزایش کشف ۸۸ درصدی کشف کوکائین، ۹۷ درصدی کشف متادون و ۲۲ درصدی کشف شیشه نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم. مجموعا ۳۰۳ تن موادمخدر در نیمه اول امسال کشف شده است.

 

سخنگوی فراجا ادامه داد: افزایش ۱۹ درصدی دستگیری خرده فروشان موادمخدر، نسبت به سال گذشته و افزایش ۳۴ درصدی جمع آوری معتادان متجاهر نیز جزو اقدامات پلیس مبارزه با موادمخدر فراجا است.

 

وی درباره اقدامات انجام شده از سوی پلیس گذرنامه نیز گفت:ثبت ۶۶۰ هزار درخواست اینترنتی گذر زیارتی از اول محرم در نرم افزار پلیس من انجام شده است. این پلس در شش ماه نخست امسال سه میلیون و ۴۰۰ هزار گذرنامه را صادر کرده است.

 

منتظرالمهدی درباره اقدامات سازمان وظیفه عمومی فراجا گفت:از ابتدای سال تاکنون بالغ بر ۱۳۴ هزار اعزام به سربازی صورت گرفته است. همچنین  نزدیک به ۱۵۰هزار کارت پایان خدمت، معافیت یا المثنی هم صادر شده است.

 

وی از صدور بالغ بر ۱۸۰ هزار مورد معافیت تحصیلی خبرداد و گفت:۳۰ هزار و ۵۰۰ معافیت پزشکی و بالغ بر ۲۲ هزار معافیت کفالت نیز در این مدت صادر شده است.

 

معاون فرهنگی اجتماعی فراجا درباره اقدامات مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ نیز گفت: از ابتدای سال تاکنون بالغ بر ۲۷ میلیون تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گرفته شده که از این تعداد بالغ بر ۱۲ میلیون مورد منجر به عملیات شده است. کل تماس ها یک درصد و تعداد تماسهای عملیاتی نسبت به سال گذشته هفت درصد را افزایش نشان می‌دهد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------