ورود سامانه جدید بارشی به کشور (1402/11/20)



آخرین وضعیت آب و هوا در ایران،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از نفوذ سامانه بارشی به جنوب غرب کشور خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا، درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: جمعه و شنبه (۲۰ و ۲۱ بهمن) در غالب مناطق کشور جوی آرام و پایدار و در نیمه‌شمالی کشور روند افزایش نسبی دما حاکم است.

 

وی افزود: یکشنبه (۲۲ بهمن) با ورود سامانه بارشی به جنوب غرب کشور در مناطقی از جنوب غرب و جنوب کشور ابرناکی، رگبار باران و رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد. در جزایر شمال خلیج فارس و شمال بوشهر بارش شدت خواهد داشت و دریا مواج و متلاطم است.

 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: دوشنبه (۲۳ بهمن) گستره فعالیت این سامانه در کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر، غرب کرمان و هرمزگان است. در جزایر واقع در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز نیز رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید انتظار می‌رود.

 

ضیاییان گفت: سه‌شنبه(۲۴ بهمن) در شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار پراکنده و وزش باد شدید پیش‌بینی و بعد از ظهر این موج از جنوب شرق کشور خارج می‌شود.

 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران گفت: آسمان تهران فردا(۲۱ بهمن) کمی‌ابری، غبار صبحگاهی و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد و در ‌روز یکشنبه (۲۲ بهمن) قسمتی ابری و گاهی وزش باد و در بعضی ساعت‌ها غبار رقیق با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا بندرعباس با دمای ۲۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۶- و ۳- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------