استرداد ۶ متهم فراری به کشور



رئیس پلیس بین الملل فراجا،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
رئیس پلیس بین الملل فراجا، صبح امروز از استرداد ۶ متهم فراری به کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا،  سردار مجید کریمی در این باره گفت: تعداد ۶ نفر متهم جرائم اقتصادی با تحت تعقیب قرار گرفتن در مرجع قضایی کشور و پیگیری های پلیس بین الملل، با صدور اعلان قرمز بین المللی تحت تعقیب قرار گرفتند و در یکی از کشورهای خارجی هر شش نفر شناسایی و دستگیر شدند.

 

وی افزود: اکثر این متهمان، جرائم مختلف مالی مرتکب شده اند. یکی از متهمان بالغ بر ۲۵۰ میلیون دلار ارز را برای واردات کالاهای اساسی دریافت کرده بود؛ اما اقدام به برداشت شخصی و فرار کرد.

 

رئیس پلیس بین الملل فراجا بیان کرد: همچنین فرد دیگری در ساخت و ساز مسکن فعال بوده و ۱۸ دستگاه آپارتمان را  به ۳۶ نفر متفاوت فروخته و متواری شده بود. همچنین فرد دیگری در حوزه فرش فعال بوده و  اقدام به خرید فرش های نفیس به صورت چکی کرده و متواری شده بود.

 

وی اظهار کرد: متهم دیگری برای واردات اقلامی مثل جو، اقدام به دریافت ارز کرده بود اما این مبلغ را از کشور خارج کرده بود.

 

کریمی با اشاره به دیپلماسی پلیسی فعال کشور گفت: تمام این افراد با پیگیری های پلیس بین الملل جمهوری اسلامی ایران و بر اساس قوانین وموازین بین المللی تحت تعقیب، شناسایی و دستگیری قرار گرفته و صبح امروز به کشور استرداد شدند.

 

وی افزود: بیشتر این متهمان شاکی خصوصی دارند در برخی از این پرونده ها ۳۶ نفر، ۲۲ نفر و ۸ نفر شاکی خصوصی وجود دارد و خداروشکر توانستیم احقاق حق مردم را داشته باشیم.

 

کریمی با اشاره به دستگیری و استرداد مسعود ترکیبی، گفت: این فرد یکی از افراد فعال در حوزه مجازی بود که تعداد فالورهای بسیاری داشت و در حوزه کلاهبرداری، پولشویی و اغفال دختران جوان و قاچاق انسان فعال بود که به کشور استرداد داده شد. این فرد در یک باند فعالیت می کرد که چندنفر از آنها دستگیر شده اند و سایر افراد نیز به زودی دستگیر می شوند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------