۹۶ درصد اصفهان درگیر خشکسالی است/ وقوع بارش های فوق نرمال در سرچشمه زاینده رود



بحران آب در اصفهان،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ۹۶ درصد استان اصفهان درگیر خشکسالی است اما بنا بر پیش بینی ها بهبود شرایط بارندگی د راستان نسبت به سال گذشته و بارش بالاتر از حد نرمال در سرچشمه زاینده رود انتظار می رود.

به گزارش خبرآنلاین، منصور شیشه فروش با بیان اینکه در سال آبی ۱۴۰۱- ۱۴۰۲ اول مهرماه هر سال به پایان می رسد، میانگین بارشهای استان اصفهان ۱۴۲ میلیمتر و تقریباً برابر با دوره بلند مدت بود، اظهار کرد کرد: به علت تداوم کاهش بارندگی استان طی سه سال متمادی و دمای فراتر از نرمال بین یک تا دو درجه در تابستان، افزایش تبخیر و کاهش رطوبت خاک شرایط تشدید خشکسالی برای استان اصفهان کماکان محسوس است.

 

وی افزود: با بیان اینکه براساس مطالعات یک دوره ۱۰ ساله تا پایان مرداد ماه امسال؛ ۹۶ درصد مساحت استان را خشکسالی با شدت مختلف دربرگرفته بود اما بر اساس اعلام اداره هواشناسی، بهبود شرایط بارندگی در استان اصفهان طی پاییز امسال نسبت به پاییز سه سال گذشته انتظار می‌رود.

 

شیشه فروش خاطرنشان کرد: طی پاییز امسال وقوع بارش‌های به هنگام و حتی زود هنگام در استان پیش‌بینی شده که از دهه سوم مهر ماه امسال در مناطق غرب و شمال استان آغاز خواهد شد و در ماه‌های آبان و آذر بارش‌ها در نیمه غربی و جنوب اصفهان، مناطق هم مرز با استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و چهار محال و بختیاری شدت می‌گیرد.

 

وی اضافه کرد: بنا بر اعلام هواشناسی استان، وقوع بارش‌های بالاتر از نرمال در غرب و جنوب غرب و سر چشمه‌های حوضه آبریز زاینده رود از دهه سوم مهر و طی ماه‌های آبان و آذر پیش‌بینی شده است.

 

گفتنی است ماه های پاییز و زمستان، نصف جهان از نظر آلودگی به دلیل وارونگی دما شرایط خاصی را تجربه می کند؛ امروز نیز به عنوان نخستین روز پاییز هوای اصفهان در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس گزارش شد، انتظار می رود بنا بر پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان، هم شرایط بهتری را پاییز امسال شاهد باشیم و هم با عنایت طبیعت شاهد بازگشایی زاینده رود پس از بیش از ۶ ماه خشکسالی.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------