تکذیب واگذاری خانه بروجردی‌ها در کاشان



خانه بروجردی ها در کاشان،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
مدیر روابط عمومی اداره میراث فرهنگی کاشان گفت: مردم به شایعات توجه نکنند، واگذاری خانه بروجردی ها کذب محض است.

به گزارش فارس، دیروز خبری مبنی بر واگذاری نفیس ترین خانه تاریخی ایران به یک هتل دار در ازای ساخت اداره میراث فرهنگی کاشان، در فضای مجازی و رسانه‌ای منتشر شد.

 

در این خبر آمده بود میراث‌فرهنگی شهرستان کاشان در ازای ساخت ساختمان برای این اداره، قصد واگذاری خانه تاریخی بروجردی را به یک سرمایه‌گذارخصوصی آن هم به قیمت ناچیز دارد.

 

خبرنگار ما در کاشان موضوع را از مدیر روابط عمومی اداره میراث فرهنگی کاشان پیگیری کرد.

 

مرتضی احمدی نجات، مدیر روابط عمومی اداره میراث فرهنگی کاشان با تکذیب واگذاری خانه بروجردی ها اظهار کرد: خانه بروجردی ها از فاخرترین خانه‌های تاریخی ایران در دوران قاجار است، از زیبایی و شگفتی این خانه همین بس که دو سال متوالی از لحاظ محبوبیت جاذبه‌های گردشگری، به‌عنوان انتخاب برتر یونسکو برگزیده شد.

 

وی خطاب به مردم کاشان و همه مردم ایران اعلام کرد: مردم به شایعات توجه نکنند، واگذاری خانه بروجردی ها کذب محض است.

 

احمدی نجات در ادامه ضمن دعوت از عموم مردم ایران برای بازدید از این اثر تاریخی ارزشمند اعلام کرد: خانه بروجردی به همراه خانه تاریخی عباسیان و طباطباییان در محور گردشگری خیابان علوی قرار دارد که سالانه میزبان گردشگران زیادی از سراسر ایران و مردم سایر کشورهای جهان میباشد که اساسا قابلیت خرید و فروش ندارند.

 

خانه بروجردی ها از معروفترین بناهای تاریخی شهر کاشان است که در نیمه دوم قرن سیزدهم هجری ساخته شده است. خانه بروجردی ها نمونه یکی از خانه های مسکونی اعیان‌نشین دوره ی قاجار در کاشان است.

 

این خانه توسط بازرگانی به نام حاج سید حسن نطنزی در دوره قاجاریه ساخته شده است چون مراودات تجاری این بازرگان نطنزی الاصل کاشانی بیشتر با تجار شهر بروجرد انجام می شده، لذا کاشانی ها به ایشان بروجردی می گفته اند! و محل سکونت ایشان هم به خانه بروجردی ها شهرت یافته است.

 

خانه بروجردی ها با بادگیرهای قرینه هلالی شکل زیبایی بر بام تالار و کلاه فرنگی روی آن یکی از زیباترین جلوه های معماری ایرانی را به معرض نمایش می گذارد. نقاشی‌های ارزنده و گچ ‌بری‌های خانه بروجردی ها زیر نظر دو هنرمند بزرگ و نامدار نقاشی ایران دوران قاجار «مرحوم میرزا ابوالحسن غفاری کاشان» (بنیانگذار اولین مدرسه نقاشی در ایران) و برادرزاده اش «مرحوم میرزا محمدخان غفاری کاشانی» ملقب به «کمال الملک» ترسیم و طرح های گچبری خانه نیز با نظارت این دو استاد به انجام رسیده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------