وضعیت جوی کشور طی ۵ روز آینده/ شروع بارش‌ها از دوشنبه



آخرین وضعیت آب و هوایی در ایران،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
سازمان هواشناسی آخرین پیش‌بینی‌ها را از وضعیت جوی کشور طی ۵ روز آینده اعلام کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز (شنبه) در غالب مناطق کشور جوی آرام و پایدار مستقر می‌شود. در نوار شمالی، به‌ویژه در سواحل شمالی کشور، روند افزایش نسبی دما انتظار می‌رود و در شهرهای صنعتی تهران، کرج، اراک و اصفهان افزایش غلظت آلاینده‌های جوی پیش‌بینی می‌شود.

 

از ظهر یکشنبه به‌تدریج از مقدار غلظت آلاینده‌ها در کلانشهرها کاسته می‌شود و در غرب و شمال غرب کشور ابرناکی، بارش پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد.

 

دوشنبه ـ با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر ـ ابرناکی، بارش و وزش باد همراه با کاهش نسبی دما در گیلان، مازندران و اردبیل آغاز می‌شود و در مناطقی از شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر، بارش برف و باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

 

سه‌شنبه ـ با ورود سامانه بارشی به غرب کشور ـ گستره بارش کل نوار غربی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران و کل سواحل دریای خزر در را دربر خواهد گرفت. در این روز بارش برف در جنوب آذربایجان غربی، شمال کردستان و زنجان، نیمه شرقی آذربایجان شرقی و استان اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی و بارش باران در گیلان و غرب مازندران شدت خواهد داشت.

 

چهارشنبه گستره بارش این سامانه در استان‌های واقع در نوار غربی و شمالی کشور خواهد بود. در گیلان و غرب مازندران و شمال زنجان بارش باران و برف شدت خواهد داشت.

 

سه‌شنبه و چهارشنبه دریای خزر مواج است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------