تفاهمنامه حج تمتع ۱۴۰۳ میان ایران و عربستان به امضا رسید



حج تمتع ۱۴۰۳،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
تفاهم نامه حج تمتع ۱۴۰۳ برای اعزام حجاج کشورمان به سرزمین وحی، میان رییس سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران و وزیر حج و عمره عربستان به امضا رسید.

به گزارش ایرنا، سیدعباس حسینی رییس سازمان حج و زیارت کشورمان شامگاه یکشنبه ۱۷ دی ماه به دعوت وزارت حج و عمره عربستان و برای مذاکرات در خصوص اعزام زایران به سرزمین وحی در حج تمتع ۱۴۰۳ راهی عربستان شد.

 

در این سفر رییس سازمان حج و زیارت و هیئت همراه شامل معاون حج و عمره سازمان، سفیر کشورمان در عربستان، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در جده، نماینده بعثه مقام معظم رهبری، رئیس مرکز حج و زیارت و مدیر دفتر نمایندگی سازمان در عربستان با وزیر حج و عمره عربستان در فضایی صمیمانه به گفت وگو و تبادل نظر در خصوص موضوع حج تمتع و تشرف زایران ایرانی به سرزمین وحی پرداختند.

 

در این نشست، طرفین پیرامون موضوعات مربوط به حج همانند تعداد حجاج و عوامل اجرایی، خدمات مشاعر مقدسه، رمی جمرات، انتقال دارو و خدمات پزشکی حج ،تسهیلات مورد نظر در امور اجرایی و عملیاتی حج همچنین پیگیری حقوق خانواده شهدای منا و مجروحین حادثه مسجدالحرام و مباحث دیگر، تبادل نظر کردند.

 

در پایان این نشست طرفین، تفاهم نامه حج تمتع سال ۱۴۰۳ را امضا کردند.

 

هیئت اعزامی کشورمان به عربستان با حضور در نمایشگاه از نزدیک با شرکت های خدمات دهنده در حوزه های اجرایی همانند خدمات عرفات، مشعرالحرام و منا، حمل و نقل، تغذیه و دیگر مسائل مرتبط، به گفت وگو و رایزنی پرداختند و نوع خدمات و توانمندی شرکت های حاضر در نمایشگاه را مورد بررسی قرار دادند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------