پل‌های عابر پیاده در تهران بخاطر هزینه نگهداری جمع‌آوری می‌شود!



پل‌های عابر پیاده در تهران،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: جمع‌آوری پل‌های عابر پیاده، نوعی انتحار و رواج بی‌نظمی است.

به گزارش ایلنا، سید جعفر تشکری هاشمی در تذکر پیش از دستور خود در یکصد و هشتادمین جلسه دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به جمع‌آوری ۳۰ پل عابر پیاده در پایتخت توسط سازمان زیباسازی شهرداری گفت: علت این اقدام را هزینه نگهداری پل‌ها و اقدام مطابق با آیین‌نامه عنوان کرده‌اند؛ در حالی که جمع‌آوری پل‌های عابر پیاده، نوعی انتحار و رواج بی‌نظمی است، چراکه پل‌های عابر پیاده محل امن تردد مردم محسوب می‌شوند.

 

وی با بیان این که جمع آوری پل‌ها تصادفات جرحی و فوتی را به شدت افزایش خواهد داد، خاطرنشان کرد: از بین بردن صدها میلیارد تومان سرمایه شهر به نوعی دور ریختن سرمایه است و این پل‌ها تبدیل به نخاله و ضایعات شده‌اند.

 

تشکری هاشمی تاکید کرد: سازمان حمل‌ونقل و ترافیک به عنوان سازمان تخصصی هیچ مداخله‌ای در این موضوع ندارد و امروز شاهد جمع‌آوری پل‌هایی هستیم که بهترین پل‌های تهران بودند. حتی پل بهجت آباد به عنوان پل موزه که مسائل مربوط به تاریخ و تمدن شهر تهران در آن ترویج شده بود و روزانه صدها نفر در آن تردد می‌کردند، جمع‌آوری شده است.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که برخی پل‌های جمع‌آوری‌شده با سرمایه‌گذاری خصوصی ایجاد شده بودند، عنوان کرد: ما با این اقدام به سمت رواج فرهنگ بی‌نظمی رفته‌ایم‌. شهرداری باید توجهی جدی به ایمن‌سازی شهر داشته باشد، اما اقداماتی که این روزها درباره پل‌های عابر پیاده یا دوربین‌ها انجام می‌شود، برخلاف ایمن‌سازی شهر است.

 

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورا با بیان این که تلفات تصادفات عابر پیاده در شهر تهران با راه‌اندازی تجهیزات ایمن‌سازی در سال‌های اخیر ۶۰ درصد کاهش یافته بود، گفت: با جمع‌آوری پل‌ها تصادفات فوتی عابر پیاده افزایش خواهد یافت که مسئولیت مستقیم آن با مدیریت شهری است.

 

وی با انتقاد از برنامه شهرداری برای برداشتن‌ نرده‌های جداکننده خطوط بی‌آرتی، با کنایه به مسئولان شهرداری گفت: گویا مدیریت شهری به دنبال اجرای طرح‌های کاهش جمعیت است! چراکه اقداماتی برخلاف دستاوردهای گذشته شهرداری تهران در حوزه ارتقای ایمنی در سطح شهر انجام می‌دهد.

 

در ادامه، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به این اظهارات تشکری هاشمی گفت: پله‌های برقی پل‌های عابر پیاده به دلیل قرار گرفتن در معرض هوای آزاد آسیب می‌بیند، نمی‌دانیم این پل‌ها که جمع‌آوری کردند، پله‌های برقی داشتند یا خیر؟

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: پل‌های عابر پیاده یا باید پله‌های معمولی داشته باشند که برای مردم سخت است و یا مسقف باشند که پله‌ها آسیب نبینند. از سویی دیگر، فرهنگسازی استفاده از پل عابر پیاده به‌خوبی صورت نگرفته است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------