مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز: ناگزیریم در شرایط خاص و اضطراری از مازوت استفاده کنیم



نیروگاه برق رامین در اهواز،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز گفت: دلیل بکارگیری سوخت اضطراری در یکی از واحد‌های تولیدی نیروگاه رامین را مصوبه شورای عالی امنیت ملی و لزوم تامین گاز مورد نیاز مردم مناطق سردسیر کشور بدلیل برودت هوا و افت فشار گاز عنوان کرد.

به گزارش فارس، در روزهای اخیر دود سیاهی آسمان نقاط مختلف شهرستان باوی از جمله شهر ویس را فرا گرفته است که از نیروگاه رامین در فضا پراکنده شد.

 

اما این دود سیاه  پنج‌شنبه 14 دی‌ماه سال 1402 بیشتر از گذشته در بالای نیروگاه رامین در شهر ویس نمایان شد و به اوج خود رسید که نگرانی بیش از پیش شهروندان خوزستانی ساکن در شهرستان باوی را در پی داشت.

 

محسن حافظی مدیرعامل نیروگاه رامین در این خصوص اظهار  داشت: تعدادی از واحد‌های تولید برق این نیروگاه قابلیت استفاده از سوخت گاز و مازوت را دارند و در شرایط خاص و اضطراری که دچار محدودیت و یا تامین گاز می شویم ناگزیریم برای جلوگیری از قطع برق هموطنان و جلوگیری از بروز خاموشی‌ها از مازوت بعنوان سوخت اضطراری به صورت محدود استفاده کنیم.

 

مدیرعامل نیروگاه رامین گفت: این اقدام براساس دستورات صادر شده از سوی شورای عالی امنیت ملی به کلیه نیروگاه‌های کشور و اطلاع کلیه مراجع ذی صلاح همچون استانداری، فرمانداری ، سازمان محیط زیست و هماهنگی های مربوطه صورت گرفت و اقدام به جایگزینی سوخت اضطراری بجای گاز در واحد شماره ۶ خود نمودیم.

 وی با اشاره به اینکه تنها یک واحد از واحد‌های نیروگاه رامین از سوخت جایگزین استفاده می کند گفت: نیروگاه رامین دارای ۶ واحد تولید برق است که هم اکنون یک واحد آن بدلیل تعمیرات اساسی از مدار خارج است و ۴ واحد آن نیز در حال استفاده از سوخت گاز هستند.

مدیرعامل نیروگاه رامین با اذعان به خروج دود ناشی از سوخت مازوت از یکی از دودکشهای نیروگاه به میزان محدود و کنترل شده اظهار داشت: بخار آب برجهای خنک کن نیروگاه در فصل زمستان جلوه خاصی به محیط پیرامون نیروگاه می دهند و بسیاری از مردم، مسئولان و رسانه ها این بخارات را که اتفاقا برای محیط زیست نیز مفید می باشد را با دود اشتباه می گیرند.

حافظی گفت: استفاده از سوخت جایگزین تبعات مخرب زیادی بر تجهیزات نیروگاهی بویژه بویلرها و بسکتهای ایرهیتر وارد می کند و استهلاک تجهیزات را بشدت بالا می برد بطوری که سال گذشته نیز بدلیل استفاده محدود از این سوخت در واحد شماره ۶ متحمل هزینه تقریبی به میزان ۴۰۰ میلیارد ریال شدیم و هم اکنون نیز این آثار پابرجا می باشد.

حافظی سوخت گاز را سوخت اصلی این نیروگاه عنوان کرد و بیان داشت: تولید پایدار انرژی حیاتی برق و خدمت رسانی مستمر به مردم رسالت اصلی ما است و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم.

 

به گزارش فارس،مازوت نوعی نفت کوره به شمار می‌آید که کیفیت پایین و ویسکوزیته بالایی دارد. خطرات مازوت ناشی از ترکیباتی است که حین سوختن آزاد می‌کند؛ علاوه‌بر این بهتر است از تنفس بخارهای آن خودداری کرده و تماس پوستی را با آن به حداقل برسانید؛ نفت کوره حاوی مواد مختلفی بوده که از نظر سمی بودن متفاوت است.

 

عوارض قرار گرفتن در معرض کوتاه مدت مازوت ممکن است باعث سردرد، حالت تهوع و سرگیجه شود، همچنین قرار گرفتن در معرض طولانی مدت این نوع نفت کوره می‌تواند مشکلات جدی برای سلامتی ایجاد کند. سوختن مازوت باعث تشکیل سولفات‌ها و نیترات‌ها به صورت آئروسل می‌شود که با تشدید آلودگی هوا خطر حملات قلبی و مشکلات تنفسی از جمله آسم را افزایش می‌دهد، این آلودگی‌ها باعث ایجاد باران اسیدی شده و اکوسیستم‌های زمین را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------