بارش باران و برف در برخی استان‌ها/ کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور



اجتماعی
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور، از بارش باران و برف در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و غرب زنجان، کردستان و کرمانشاه خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت جوی استان‌های کشور، اظهار کرد: امروز جمعه، ۱۵ دی‌ با ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و غرب زنجان، کردستان و کرمانشاه بارش باران و برف، گاهی وزش باد آغاز می‌شود.

 

وی افزود: از روز شنبه ۱۶ دی‌ گستره بارندگی همراه با وزش باد و کاهش نسبی دما کل نوار شمالی را در بر می‌گیرد. در نیمه شرقی استان آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل، سواحل شمالی و در ارتفاعات البرز مقدار بارش قابل توجه است و همچنین در دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در غرب کشور، مناطقی از مرکز و شرق کشور نیز ابرناکی و بارش پراکنده رخ می‌دهد.

 

در روز یکشنبه، ۱۷ دی‌ گستره فعالیت سامانه در نیمه شرقی کشور است که سبب بارش باران و برف و وزش باد همراه با کاهش نسبی دما در این مناطق می‌شود.

 

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، در روز دوشنبه ۱۸ دی‌ در جنوب کرمان، شرق هرمزگان و مناطقی از سیستان و بلوچستان بارش و وزش باد رخ می‌دهد و به تدریج این سامانه از جنوب شرق کشور خارج و در سایر مناطق کشور نیز جوی پایدار همراه با روند افزایش نسبی دما حاکم می‌شود.

 

ضیائیان با اشاره به اینکه در روز سه‌شنبه ۱۹ دی‌ در غالب مناطق کشور جوی آرام و پایدار مستقر می‌شود، تصریح کرد: طی دو روز آینده خلیج فارس و تنگه هرمز و در روز شنبه دریای خزر مواج است.

 

وی در ادامه درباره وضعیت جوی استان تهران طی دو روز آینده نیز یادآور شد: آسمان تهران فردا، شنبه، ۱۶ دی‌ نیمه ابری تا ابری همراه با افزایش باد در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید و بارش پراکنده به تدریج کاهش ابر با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتی‌گراد و در روز یکشنبه، ۱۷ دی‌ صاف تا قسمتی ابری به تدریج کاهش باد اواخر وقت غبار رقیق با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۹ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------