کارشناس هواشناسی: مقایسه بارش در مرز ایران و ترکیه کذب است/ افزایش آلودگی هوا در ۷ شهر تا ۳ روز آینده



اصغری، کارشناس هواشناسی درباره حواشی میزان بارش در ایران و ترکیه توضیحاتی داد.

به گزارش رکنا، کارشناس هواشناسی گفت: ویدیوی منتشر شده در فضای مجازی مربوط به بارش در مرز ایران و ترکیه کذب محض است، میانگین سالیانه بارش در ترکیه دو برابر ایران است.

 

بالاترین دمای امروز تهران ۱۳.۴ بود که برای این موقع از سال یک رکورد در پنج سال اخیر است. بارش‌ها در نیمه جنوب شرقی ادامه دارند،  در کرمان، هرمزگان و یزد شرایط برای بارندگی مهیا است.

 

او ادامه داد: ویدیویی که در فضای مجازی منتشر شده و بارش در مرزهای ترکیه و ایران را مقایسه کرده است، کب محض است.

 

بارش در ترکیه به طور میانگین در سال بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلی‌متر و در ایران بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلی‌متر است.  وضعیت بارش‌ها در ایران و کشورهای اطراف در ۳۰ سال اخیر کمتر از میانگین جهانی بوده است.

 

سامانه بارشی جمعه وارد کشور می‌شود/ افزایش آلودگی هوا در ۷ شهر تا ۳ روز آینده

سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور طی روز جمعه، افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی طی ۳ روز اینده خبر داد.

 

بر اساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در جنوب شرق کشور بارش|‌های پراکنده و وزش باد ادامه دارد و فردا چهارشنبه در اکثر مناطق کشور جو به‌نسبت پایداری حاکم است.

 

پنجشنبه در شرق و جنوب شرق ابرناکی و بارش‌های پراکنده روی می‌دهد و روز جمعه با ورود سامانه بارشی در شمال غرب و سواحل غربی دریای خزر افزایش ابر و بارش پیش‌بینی شده است.

 

شنبه هفته آینده سامانه بارشی ضمن تقویت، نوار شمالی کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد و شدت بارش‌ها برای استان‌های ساحلی دریای خزر و ارتفاعات البرز خواهد بود.

 

طی سه روز آینده در شهرهای صنعتی افرایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا روی می‌دهد. همچنین طی سه روز آینده خلیج‌فارس مواج است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------