زنگ خطر تخريب مسجد سيد اصفهان به صدا درآمده است



مسجد سيد اصفهان،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
نماینده مردم اصفهان در مجلس، با یادآوری اینکه زنگ خطر تخریب مسجد سید اصفهان به صدا درآمده است و وزارت میراث فرهنگی و سازمان اوقاف کشور باید به سرعت به این موضوع ورود پیدا کنند به وزیر میراث فرهنگی هشدار داد که بی‌دقتی به این مهم می‌تواند همچون یک بمب سوءمدیریتی منفجر شود.

عباس مقتدایی در گفت‌ وگو با خانه ملت، با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان حوزه میراث فرهنگی به وضعیت مسجد سید اصفهان، گفت: مسجد سید اصفهان به عنوان یک بنای تاریخی شناخته شده و ثبت شده آنقدر مورد بی‌توجهی قرار گرفته است که اگر این روند بی‌توجهی و ناهماهنگی میان دستگاه‌ها تداوم یابد دیر نیست زمانی که بخشی از این مسجد در نتیجه فرونشست، عدم تعمیر و عدم رسیدگی‌های ضروری تخریب شود.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: امروز از این مسجد به اتفاق مسئولان محلی بازدیدی داشتم که شکاف وسیع در کف، سقف، گنبد و دیواره‌های آن کاملا مشهود بود و خراب شدن مسجد سید اصفهان می‌تواند نشان‌دهنده ناکارآمدی مدیریتی باشد.

 

وی تصریح کرد: برخی از کارهای پژوهشی از جمله شواهدی که با گچ بر بخش مربوط به شکاف‌های ایجادشده قابل مشاهده بود آن است که این شکاف‌ها که هم در کف و هم در سقف گنبد وجود دارد در حال حرکت است، این حرکت با توجه به شرایط جوی و آب وهوایی اصفهان و فرونشستی که در نتیجه عدم جریان آب در زاینده‌رود ایجاد شده است رو به تزاید است و باید به سرعت با آن مقابله و پیش‌بینی و اقدام لازم انجام شود.

 

مقتدایی بیان کرد: زمین زیر گنبد مسجد سید اصفهان در حال لغزش و حرکت است و همین امر در آینده نه چندان دور موجب ریزش سقف گنبد خواهد شد، اکنون از یک سو میراث فرهنگی و از سوی دیگر سازمان اوقاف، همچنین نهادهای درون استان باید به یک تفاهم و روند همکاری و برنامه عملیاتی برسند، چیزی که اکنون موجود نیست و ورود شخص وزیر میراث فرهنگی در این مقطع یک ضرورت است.

 

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: به وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هشدار می‌دهم که بی‌دقتی می‌تواند همچون یک بمب سوءمدیریتی منفجر شود و اکنون هشدارهای این نماینده اصفهان باید به سرعت مورد توجه قرار گیرد.

 

وی افزود: بنده بازدیدی که امروز از این بنا انجام دادم، ضرورت ورود شخص وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و رییس اوقاف کشور را هم احساس کردم.

 

مقتدایی خاطرنشان کرد: مسجد سید اصفهان نه تنها یک میراث ملموس بلکه چون یکی از پایگاه‌های اصلی انقلاب در اصفهان بوده است به عنوان بخشی از میراث ناملموس نیز به حساب می‌آید و نیازمند رسیدگی است.

 

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: این مسجد سالهاست مورد غفلت قرار گرفته و عدم ورود به بازسازی، مرمت و رسیدگی به بخش‌هایی که در حال تخریب است نشان می‌دهد که در این زمینه غفلت چندین ساله وجود دارد بنابراین از همه مسئولان کشور برای رسیدگی به این مسجد که یک میراث ثبت شده و یکی از ابنیه‌ تاریخی مربوط به بیش از 200 سال قبل است، استمداد می‌جویم و زنگ خطر تخریب مسجد سیداصفهان را به صدا درمی‌آورم.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------