سرقت اطلاعات بانکی شهروندان با اپلیکیشن جعلی «یارانه من»



برنامه جعلی یارانه من،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان از دستگیری فردی که با طراحی اپلیکیشن جعلی «یارانه من» و قرار دادن آن در بستر اینترنت اطلاعات حساب بانکی شهروندان را سرقت می‌کرد، خبر داد.

سید مصطفی مرتضوی، رئیس پلیس فتا استان اصفهان در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان و ارائه مرجوعه قضائی مبنی بر برداشت ۳۰۰ میلیون ریال بصورت غیرمجاز از حساب بانکی وی رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان اصفهان قرار گرفت.

 

وی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد شاکی در روزهای اخیر اقدام به پرداخت وجه از طریق اپلیکیشن جعلی «یارانه من» کرده و طراح اصلی این برنامه با دسترسی به پیامک‌های گوشی تلفن همراه شاکی رمز پویا را سرقت و از این طریق اقدام  به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی کرده است.

 

مرتضوی تصریح کرد: کارشناسان این پلیس با رصد هوشمندانه در فضای مجازی نهایتاً متهم را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند که وی پس از مواجه با مدارک و مستندات ارائه شده به جرم خود اعتراف کرد.

 

رئیس پلیس فتا استان اصفهان با اشاره به تحویل متهم به مرجع قضائی گفت: به شهروندان توصیه می‌کنیم در فرآیند ثبت‌نام و ارائه اطلاعات برای یارانه‌ها به دفاتر مجاز و معتبر پیشخوان خدمات دولتی مراجعه و از ورود به لینک‌ها و نصب اپلیکیشن‌ها و درج اطلاعات هویتی و بانکی خودداری کنند.

 

وی ادامه داد: همچنین شارژهای تلفن همراه مورد نیاز خود را فقط از طریق اپلیکیشن‌های تایید شده اپراتورها یا سایت‌های مرجع و تایید شده تهیه کنند و به هیچ عنوان از طریق موتورهای جستجو یا شبکه‌های اجتماعی خرید نکنند.

 

مرتضوی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند تخلفات صورت گرفته در فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.gov.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری لینک ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان این پلیس ارتباط گرفته و موارد خود را ثبت کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------