آخرین خبر از پرونده مرگ ۲ کودک در بوستان زیتون



مرگ دو کودک در بوستان،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
کیفرخواست مقصران پرونده مرگ دو کودک در استخر بوستان زیتون صادر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، رسیدگی به پرونده مرگ دو کودک در بوستان زیتون از شهریور امسال و به‌دنبال غرق‌شدن دو کودک ۶ و ۸‌ساله در استخر بوستان زیتون در منطقه ۲۱ تهران آغاز شد.

 

با گزارش این خبر بازپرس محمدمهدی براعه و تیم بررسی جرم راهی محل شدند. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد روز حادثه دو خانواده به همراه فرزندانشان برای تفریح راهی بوستان شده بودند. در این میان سه کودک که دو برادر و پسرخاله‌شان بودند مشغول توپ‌بازی بودند که توپ آن‌ها به داخل استخر آب افتاد.

 

بچه‌ها دور از چشم خانواده برای برداشتن توپ خود از قسمت باز فنس وارد محوطه استخر شدند، اما داخل آب افتاده و هر دو پسر خاله به نام‌های صدرا و امیرحسین جان باختند. برادر دوقلوی امیرحسین موضوع را به خانواده خبر داد، اما وقتی پیکر بچه‌ها بیرون کشیده شد هردو فوت کرده بودند.

 

با شکایت خانواده دو پسربچه، هیأت سه‌نفره کارشناسی تشکیل شد تا مقصران این حادثه شناسایی شوند. با اقدامات و بررسی‌های هیأت کارشناسی، مشخص شد در این حادثه ۵۰ درصد پیمانکار به‌دلیل عدم‌رعایت اصول‌ایمنی، ۲۵ درصد شهرداری به‌دلیل عدم‌نظارت و خانواده‌ها (والدین کودکان) به‌دلیل قصور در مراقبت از طفل ۲۵‌درصد مقصر شناخته شدند.

 

نظریه کارشناسی به بازپرس جنایی پایتخت اعلام شد و پس از تحقیقات تکمیلی در این خصوص کیفرخواست پرونده مرگ تلخ دو کودک در بوستان زیتون صادر شد. اما طبق کیفرخواست صادره والدین بچه‌ها تبرئه شدند و شهرداری و شرکت پیمانکاری به‌عنوان مقصر باید از خود در دادگاه دفاع کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------