ماجرای مانیتورهای جنجالی در متروی مشهد چه بود؟



ماجرای مانیتورهای جنجالی در متروی مشهد،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
مدیر روابط عمومی فرمانداری مشهد از توقف نمایش چهره و اطلاعات افراد در مانیتور‌ها خبر داد.

به گزارش انتخاب، اخیرا مانیتورهایی در متروی مشهد نصب شده که به گفته یک روزنامه نگار خراسانی، عکس، سن و جنسیت افراد روی آن نمایش داده می شود.

 

توضیح خاصی در این رابطه ارائه نشده اما این مانیتور به نظر کارکردی شبیه به فناوری پیشرفته تشخیص چهره و هویت دارد.

 

سخنگوی متروی مشهد در این زمینه گفت بر اساس دستورالعمل‌های موجود، در گیت‌های ورودی به افراد بی‌حجاب توسط کارکنان تذکر داده می‌شود.

 

او افزود که هفته‌ای یک بار، برخی افراد از قرارگاه‌های جهادی فعال در حوزه حجاب با حضور در مترو، به ترویج فرهنگ حجاب می‌پردازند.

 

اکنون، مدیر روابط عمومی فرمانداری مشهد از توقف نمایش چهره و اطلاعات افراد در مانیتورها خبر داد.

 

مهدی تناکی به فارس گفت: این تلویزیون همچنان در جای خود فعال است اما اطلاعاتی که در کنار تصاویر چهره افراد منتشر میشد، متوقف شده است.

 

وی با بیان این که مانیتور سالن مترو در حال حاضر صرفا تصاویر دوربین مدار بسته را نشان می‌دهد، افزود: طی امروز برخی کاربران ادعا کردند که در تلویزیون قطار شهری اطلاعات خصوصی افراد منتشر شده است در حالی که در کنار تصاویر چهره افراد، صرفا اطلاعاتی مانند جنسیت و سن آنان منتشر شده است و این گونه نبوده که حتی نام کسی منتشر شود.

 

مهدی تناکی ادامه داد: به ادعای برخی افراد، در بعضی موارد، حتی سن افراد به اشتباه به نمایش در آمده است. چون تصاویر و سن افراد از طریق هوش مصنوعی بر روی تلویزیون به نمایش در آمده است. ابتدا قرار بوده صرفا تصویر افراد روی تلویزیون پخش شود اما اپراتور، برخی موارد دیگر را به آن افزوده است که از صبح امروز این فرایند متوقف شده است.

 

مدیر روابط عمومی فرمانداری مشهد گفت: موضوع انتشار تصاویر افراد از حدود یک سال پیش در فرودگاه و راه آهن بوده است و عینا همین روند ادامه داشته است. در عین حال با برخی حواشی از صبح امروز، انتشار تصاویر متوقف شده است و تصاویر زنده دوربین های مداربسته همچنان پخش می شود.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------