ورود افغان‌ها به ۱۶ استان ایران ممنوع شد



ممنوعیت ورود افغانی ها به چند استان،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
به گفته مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه ورود اتباع افغانستان به ۱۶ استان کشور و از جمله کرمانشاه ممنوع است.

حمزه سلیمانی در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به ممنوعیت ورود اتباع افغانستان به کرمانشاه، اظهار کرد: در این راستا از ابتدای امسال تاکنون هشت مرحله طرح شناسایی، دستگیری و طرد اتباع غیرمجاز در کرمانشاه اجرایی شده است.

 

وی به مشارکت پلیس امنیت عمومی، اداره اجرائیات شهرداری و سایر دستگاه های ذیربط در اجرایی شدن این طرح اشاره کرد و افزود: طی اجرای این طرح‌ها تاکنون تعداد قابل توجهی از کارگران افاغنه و نیز تعدادی از کارفرمایان متخلف و بی تعهد که اقدام به بکارگیری آنها کرده بودند، دستگیر شدند.

 

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان از آغاز مرحله نهم اجرای این طرح هم خبرداد و گفت: مرحله نهم اجرای طرح شناسایی، دستگیری و طرد اتباع غیرمجاز از هشتم آذر در کرمانشاه آغاز شده که طی آن از بسیاری از پروژه‌های ساخت مسکن در شهرک های اطراف شهر، گلخانه ها، اصطبل‌های پرورش اسب و گاوداری ها بازرسی به عمل آمد.

 

وی خاطرنشان کرد: در این بازرسی ها هم تعدادی از کارگران افغانستانی که توسط کارفرمایان به کار گرفته بودند دستگیر و از استان طرد شدند.

 

سلیمانی در ادامه اعلام کرد: در حال حاضر با دستورالعمل ابلاغی از شورای عالی امنیت ملی حضور، اسکان و اشتغال اتباع افغانستان در ۱۶ استان کشور و از جمله کرمانشاه ممنوع است

 

وی در پایان از مردم خواست در صورت مشاهده بکارگیری اتباع افغانستان در مزارع، باغات، کارگاه های ساخت و ساز و... با شماره ۰۸۳۳۸۴۵۰۱۷۳ تماس بگیرند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------