افزایش آلودگی هوای کلانشهرها تا پنج روز آینده



آلودگی هوا در کلانشهرها،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: طی پنج روز آینده با توجه به پایداری و سکون هوا، غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به‌ویژه در کرج، تهران، اراک و اصفهان افزایش می‌یابد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا گفت: طی پنج روز آینده در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار مستقر خواهد بود و با توجه به پایداری و سکون هوا غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به‌ویژه در کرج، تهران، اراک و اصفهان افزایش می‌یابد که موجب کاهش کیفیت هوای این مناطق می‌شود.

 

وی اضافه کرد: امروز (۱۱ آذرماه) در ارتفاعات شرق هرمزگان، ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان در بعد از ظهر افزایش ابر و رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید رخ می دهد. 

 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: سه شنبه (۱۴ آذرماه) با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر در غرب سواحل به‌ویژه گیلان و برخی نقاط در اردبیل بارش پیش بینی می‌شود به علاوه در مناطقی از آذربایجان غربی رگبار باران همراه با وزش باد رخ می دهد.

 

وی افزود: چهارشنبه (۱۵ آذرماه) علاوه بر مناطق ذکر شده در شرق سواحل نیز بارش پیش بینی می‌شود. طی این دو روز بارش شبانه در مناطق سردسیر بصورت برف است.

 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا و پس فردا (۱۲ و ۱۳ آذرماه) صاف و غبار آلود پیش‌بینی می‌شود و فردا با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد و طی ‌پس فردا با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد خواهد بود.

 

ضیاییان در پایان گفت: طی فردا و پس فردا ( ۱۲ و ۱۳ آذرماه) بندرعباس با دمای ۳۱ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۷- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------