افزایش آلودگی هوای کلانشهرها از امروز تا اواسط هفته آینده



آلودگی هوا،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به تداوم بارش در برخی نقاط کشور از افزایش آلودگی هوای کلانشهرها از امروز (۸ آذرماه) تا اواسط هفته آینده خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا افزود: امروز (۸  آذرماه) در استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، برخی نقاط سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و هرمزگان رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در استان‌های ساحلی دریای خزر بارش پراکنده رخ می‌دهد

 

وی اضافه کرد: پنج شنبه و جمعه (۹ و ۱۰ آذرماه) در جنوب سیستان و بلوچستان, جنوب کرمان و شرق هرمزگان و روز جمعه در گیلان و مازندران به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر و بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

 

به گفته ضیاییان در سایر مناطق کشور طی این دو روز جوی نسبتا پایدار و آرام حاکم خواهد بود.

 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: شنبه (۱۱ آذرماه) در بخش‌هایی از خراسان ، جنوبی سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان افزایش ابر، بارش پراکنده و وزش باد رخ خواهد داد.

 

به گفته ضیاییان یکشنبه تا سه شنبه (۱۲ تا ۱۴ آذرماه) در غالب مناطق کشور جو پایدار و آسمان صاف خواهد بود.

 

وی اضافه کرد: از امروز تا اواسط هفته آینده در شهرهای صنعتی نظیر تهران, کرج، اراک، اصفهان و تبریز به سبب پایداری جو و سکون نسبی هوا افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود.

 

به گفته ضیاییان امروز و فردا خلیج فارس مواج خواهد بود.

 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۹ آذر ماه) صاف، در بعضی ساعت‌ها غبار محلی با حداقل دمای ۷  و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد و طی ‌جمعه (۱۰ آذر ماه) کمی ابری تا نیمه ابری، در بعضی ساعت‌ها غبار محلی با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

ضیاییان در پایان گفت: طی فردا و پس فردا (۹ و ۱۰ آذر ماه) بندرعباس با دمای ۲۸ و ۲۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و  شهرکرد با  دمای ۲-  و  ۱- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------