پل شهرستان اصفهان آسفالت نشده است



پل شهرستان اصفهان،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
پل باستانی «شهرستان» در اصفهان آسفالت نشده و تنها عملیات عایق کاری با استفاده از قیرگونی برای سنگفرش کردن این پل انجام شده است.

به گزارش ایرنا، تصاویری با عنوان" آسفالت پل تاریخی شهرستان " در شب گذشته و در فضای مجازی منتشر شده که موجب نگرانی فعالان میراث فرهنگی از شیوه مرمت این پل شده است. پیگیری ها نشان می دهد این اثر تاریخی توسط پیمانکاری که دارای گریدِ از سوی اداره کل میراث فرهنگی اصفهان است در حال مرمت است و به گفته معاونت میراث فرهنگی اصفهان، پوشش کار شده بر روی عرشه پل آسفالت نیست و کف این پل با هدف ایزولاسیون رطوبتی قیر و گونی شده تا پس از اصلاح، کف فرش سنگی کار شود.

 

در همین ارتباط سخنگوی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اصفهان نیز قبه ایرنا گفت: پوششی که بر کفِ روی پل شهرستان کار شده، آسفالت و یا ایزوگام نیست بلکه یک لایه سبک و نازک قیروگونی برای ایزولاسیون است.

 

شهرام امیری افزود: این پل تاریخی قدیمی ترین پل تاریخی روی زاینده رود است که در ۴۰ یا ۵۰ سال گذشته یکسری مرمت های اساسی بر روی آن انجام شده است.

 

وی ادامه داد: در مرمت های گذشته، از مصالح ناهمگون در عرشه این پل استفاده شده است که در قراردادهای ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ برنامه اداره کل میراث فرهنگی اصفهان این بود که عرشه این پل به طور کامل مرمت و مصالح ناهمگونِ مرمت های پیشین هم اصلاح شود.

 

وی ادامه داد: بر همین اساس عرشه پل شهرستان سبک سازی شد و با توجه به اینکه احتمال نفوذ آب از عرشه به تاق های آجری وجود دارد، ضمن جمع آوری کف فرش ها، یک لایه سبک و نازک قیر و گونی به جهت ایزوله کردن کف فرش بر روی عرشه انجام شد.

 

امیری گفت: در زمان حاضر این لایه قیروگونی مرطوب است و پس از خشک شدن به طور کامل، سنگ فرش خواهد شد. این کار برای عایق بندی مرسوم است و انجام می شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------