واکنش مسئولان به آبگرفتگی اهواز: غافلگیر شدیم!



آبگرفتگی در اهواز،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
اولین باران پاییزی از راه رسید و دوباره خیابان های اهواز مملو از آب شد این در حالی است که سالها مردم اهواز از این معضل رنج می برند و بارها به آنها وعده حل این مشکل داده شده است.

به گزارش فارس، اولین باران پاییزی از راه رسید و دوباره خیابان های اهواز مملو از آب شد این در حالی است که سالها مردم اهواز از این معضل رنج می برند و بارها به آنها وعده حل این مشکل داده شده است.

 

این شرایط در حالی است که انتظار می رفت  شهردای اهواز با دریافت بودجه های خوبی که دولت سیزدهم در اختیارش قرار داد پروژه های دفع آبهای سطحی در اهواز را به نقطه مطلوبی برساند اما باران دیروز نشان داد  معضل آبگرفتگی معابر و خیابان ها در اهواز مثل گذشته پابرجاست.

 

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز که یک روز قبل از شروع بارندگی ها از آمادگی شهرداری برای مواجهه با آبگرفتگی ها خبر داده بود امروز عکس او در شبکه های اجتماعی منتشر شد که با رکابی بر زمین دراز کشیده است و  تلاش میکند که با دست راه خروج آب از حفره ای را باز کند.

 

وی پس از زیر آب رفتن نقاط مختلف شهر اهواز گفت آبگرفتگی در بسیاری از مناطقی که در سال گذشته مشکل داشتند، در حال حاضر به نظر نمی‌رسد، اما در مناطق جدیدی آبگرفتگی ایجاد شده است.

 

شمس همچنین انگشت اتهام را به سمت آب و فاضلاب اهواز نشانه گرفت و تاکید کرد علت آبگرفتگی در برخی نقاط به دلیل ریزش فاضلاب است.

 

غافلگیر شدیم!

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان نیز گفته است آبگرفتگی امروز در چند نقطه شهر اهواز به دلیل غافلگیری و حادثه بوده است.

 

شیرازی گفته از قبل می‌دانستیم که احتمال وقوع آبگرفتگی در ۱۸ نقطه شهر اهواز وجود دارد و تجهیزات پیش‌بینی و در محل مستقر شده بودند اما در چند نقطه غافلگیر شدیم زیرا سابقه آبگرفتگی نداشتند و دچار شکستگی و ریزش خطوط شدند.

 

از سوی دیگر مدیرعامل آبفای خوزستان به رسانه ها گفت  مشکل خاصی در بحث آبگرفتگی شهر وجود ندارد البته در برخی از نقاط آبگرفتگی‌هایی وجود دارد که با فعال شدن پمپ‌ها مشکل این نقاط نیز به زودی برطرف می‌شود.

 

اوایل آبان  استاندار خوزستان، علی اکبر حسینی محراب، در نشست ستاد مدیریت بحران استان خوزستان، بر لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه برای کاهش آبگرفتگی معابر در فصل بارندگی تاکید کرده است. وی تاکید کرده که مدیران و مسئولان محلی باید تمام تلاش خود را برای جلوگیری از آبگرفتگی و تأمین راحتی مردم در این شرایط بارشی بکنند.

 

سید محمدعلی پورموسوی رئیس شورای شهر اهواز مهر امسال در صحن شورای شهر اهواز اظهار کرد: اولویت اصلی شورا از آبفا و شهرداری، حل معضل آبگرفتگی مناطق بحرانی به منظور آمادگی برای فصل بارش‌های پاییز باشد.

 

سالهاست باران در اهواز موجب آبگرفتگی شدید برخی مناطق و معابر می شود و زندگی مردم را مختل میکند هر چند اقداماتی در این خصوص انجام شده ولی هنوز تا نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد آبگرفتگی اهواز در حالی هرسال رخ میدهد که سال‌هاست مسوولین و مدیران متولی قول رفع این مشکل را می‌دهند.

 

مدیران شهری اهواز پس از گذشت دوسال باید کارنامه خود به صورت شفاف در خصوص پروژه های دفع آبهای سطحی در مناطق هشتگانه شهر تشریح کنند دو سال فرصت کمی نیست که مردم نتیجه این پروژه ها را به چشم خود ببینند.

 

از آن سو با توجه به مبالغ هنگفت عوارض آلایندگی که با توجه ویژه دولت به شهرداری اهواز پرداخت شده است دیگر بهانه ای برای بی پول و بودجه نداشتن برای مدیران شهرداری  باقی نمی‌ماند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------