حکم حبس، شلاق و جزای نقدی برای هفده کارگر معترض گروه ملی فولاد/ حذف برخی اتهاماتِ کارگران آق دره



کارگران گروه ملی فولاد،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
دادگاه انقلاب اهواز متعاقب گزارش مرجع انتظامی و شکایت شاکی پرونده کیفری «شرکت صنعتی و بازرگانی شفق راهیان اکسین» کارگران گروه ملی فولاد را محکوم کرد.

به گزارش ایلنا، در پی شکایت کارفرمای شرکت گروه ملی فولاد ایران از تعدادی کارگر معترض این شرکت در اهواز، دادگاه برای این کارگران حکم شلاق و جریمه صادر کرده است. 

 

بنابر این گزارش، دادگاه انقلاب اهواز متعاقب گزارش مرجع انتظامی و شکایت شاکی پرونده کیفری «شرکت صنعتی و بازرگانی شفق راهیان اکسین» از جانب شعبه دوازدهم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب اهواز پرونده، مبادرت به صدور رای بدوی درباره کارگران معترضی کرده است که سال گذشته به وضعیت مدیریتی شرکت و وضعیت حقوقی خود از جمله بحث‌عدم اجرای طبقه‌بندی اعتراض کرده بودند. 

 

پیش از این شکایت شرکت از کارگران در سال گذشته در پی تجدیدنظر دادگاه به قرار منع تعقیب ختم شده بود که شرکت مزبور دوباره در فقره دیگری اقدام به شکایت از کارگران معترض کرد. 

 

براساس این رای: آقایان ۱) مهدی ولی‌پور فرزند ۲) خالد شریفی ۳) رعید عبیداوی ۴) طارق خلفی ۵) سیدرسول حراگ ۶) نادر حردانی ۷) علی نادری ۸) مهدی نگراوی ۹) مسعود حیدری ۱۰) عبدالحسین حمیدی‌پور ۱۱) مصطفی عبیات ۱۲) عبدالکریم سیاحی ۱۳) کاظم حیدری ۱۴) علی الهی فر ۱۵) هادی وائلی زاده ۱۶) حسن جاوید حمودی ۱۷) غریب حویزاری، جملگی به اتهام «اخلال در نظم عمومی از طریق ایجاد هیاهو و جنجال» در جریان اعتراضات سال گذشته گروه ملی فولاد، با شکایت شرکت صنعتی و بازرگانی شفق راهیان اکسین و گزارش حراست شرکت گروه ملی فولاد ایران اتهام انتسابی به متهمین را محرز تشخیص داده و مستندا به ماده ۶۱۸ قانون تعزیرات و مواد ۸۶.۶۷، ۷۰.۷۵، ۸۱.۸۳، ۶۴ قانون مجازات اسلامی هر یک از نامبردگان را به پرداخت دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان جزای نقدی در حق صندوق دولت بدل از سه ماه حبس تعزیری، و تحمل ۷۴ ضربه شلاق تعزیری محکوم کرده است. 

 

در پایان این حکم آمده است: باتوجه به وضعیت خاص متهمین کارگر به لحاظ فقدان سابقه محکومیت کیفری، با احراز شرایط مقرر در ماده ۴۰ قانون مجازات اسلامی مجازات شلاق تعیینی هر یک از کارگران را به مدت سه سال به حالت تعلیق درآمده تا در صورت‌عدم ارتکاب جرائم، مجازات تعلیقی نیز نسبت به ایشان اجرا می‌شود. 

 

این رای ظرف مدت بیست روز از تاریخ ابلاغ واقعی قابل واخواهی در این مرجع و پس از انقضا ظرف مدت بیست روز قابل تجدیدنظر خواهی در محاکم تجدید نظر استان خوزستان است.

 

***

 

برخی اتهاماتِ کارگران آق دره حذف شد

دیروز (چهارم مهر)، دادگاه کارگران آق دره در شهرستان تکاب آذربایجان غربی برگزار شد.

 

ظاهراً برخی اتهامات سنگین از جمله آدم‌ربایی و اقدام علیه امنیت از پرونده‌ی این کارگران حذف شده است. کارگران آق دره با ابراز خوشنودی از این قضیه گفتند: امیدواریم حکم تبرئه‌ی تمام کارگران صادر شود.

 

صدور حکم برای حدود سی کارگر آق دره به جلسه‌ی بعدی موکول شده است؛ این کارگران بابت درگیری‌های اوایل مرداد دادگاهی شده‌اند؛ کارگران می‌گویند کل درگیری بر سر مساله‌ی کار در معدن بوده است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------