ماجرای سطل زباله خبرساز در موزه باستان‌شناسی رشت چه بود؟



سطل زباله خبرساز در موزه باستان‌شناسی رشت،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان با اشاره به انتشار تصویر یک خمره نسبت داده‌شده به دوره ماد در موزه باستان‌شناسی رشت گفت: این خمره مربوط به دوره ماد نبوده و سطل زباله هم نیست.

به گزارش تسنیم، پس از انتشار تصویر یک خمره نسبت داده‌ شده به دوره ماد در موزه باستان‌شناسی رشت که داخل این خمره کیسه پلاستیکی مشکی قرار گرفته و مقداری هم زباله در آن مشاهده می‌شود، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان ‌در توضیحات این خبر اظهار داشت: خمره موزه شهر رشت نه به دوره ماد تعلق دارد و نه به عنوان سطل زباله مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

وی در تکمیل سخنان خود افزود: قدمت خمره موزه شهر رشت به «دوران معاصر» بازمی‌گردد، که محلی برای تأمین و ذخیره آذوقه بوده است و کیسۀ پلاستیکی روی آن، برای جلوگیری از نفوذ گرد و غبار و ریزش خس و خاشاک با توجه به مرمت‌های در دست اقدام موزه به درون آن بوده است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان گیلان همچنین درباره چند جمجمه از هزاره اول پیش از میلاد که ناسالم و شکسته بدون حفاظ در موزه باستان‌شناسی رشت نگهداری می‌شود، تصریح کرد: بازسازی یکی از انواع گورهای باستانی استان گیلان به دلیل تثبیت اسکلت و اشیاء بدلی داخل آن با مواد نگهدارنده از نظر علمی و ایمنی قابل دفاع بوده و از ابتدا طراحی آن بر اساس الگوی فعلی انجام شده است.

 

جهانی خاطرنشان کرد: در دو سال اخیر بیش از 10 میلیارد تومان برای مرمت موزه، کف‌ساری، محوطه‌سازی، ثبت بیش از 27 هزار شیء در سامانه جام و... هزینه شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------