جنجال تصویر منوی لاکچری یک مدرسه غیرانتفاعی؛ بالاخره آموزش‌وپرورش نظارت می‌کند یا نه؟



منوی لاکچری یک مدرسه غیرانتفاعی،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
وزیر آموزش و پرورش به لیست غذای لاکچری در یک مدرسه واکنش نشان داد، واکنشی که با رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت مردمی وزارت آموزش و پرورش تفاوت دارد.

به‌گزارش خبرآنلاین، در چند روز گذشته یک عکس در فضای مجازی دست‌به‌دست شد، تصویری از منوی غذای یک مدرسه غیرانتفاعی، اما قیمت‌ها و نوع این غذاها واکنش برانگیز شد، خیلی‌ها از آن به‌عنوان منوی لاکچری نام بردند، منویی که به‌نظر می‌رسد تنها برای برخی مدارس خاص است و دست خیلی از دانش‌آموزان از آن کوتاه، حالا انتشار این تصویر با سوالی به‌نام عدالت آموزش گره خورده، سوالی که وزیر آموزش و پرورش در واکنش به آن می‌گوید: «موضوع عدالت آموزشی را با این حاشیه‌ها ترکیب نکنید.»

 

در فیلمی که منتشر شده رضا مراد صحرایی بیان می‌کند: «بالاخره مدرسه‌ای این کار را انجام داده و ارتباطی با آموزش و پرورش ندارد، ما روی منوی غذایی مدارس غیردولتی نظارتی نمی‌کنیم.»

 

او ادامه می‌دهد: «ما هیچ حرکتی که بوی اشرافیت بدهد را تایید و استقبال نمی‌کنیم، اما خانواده‌ها باید کمک کنند که این اتفاق نیفتد. خانواده‌ها از این وضعیت نباید استقبال کنند، ما هم بر کیفیت آموزش باید نظارت کنیم.»

 

علیرغم این‌که وزیر آموزش و پرورش گفت که روی منوی غذای مدارس غیرانتفاعی نظارت نمی‌کنیم اما رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی این وزارتخانه از نظارت بر منوی غذای مدارس می‌گوید.

 

آن‌طورکه ایسنا نوشته، احمد محمودزاده با اشاره به نظارت وزارت آموزش و پرورش بر مدارس غیردولتی اظهارکرد: در کارشناسی‌های سازمان موارد مختلفی از جمله شهریه‌ها، لباس و پوشش دانش آموزی، سرویس ایاب و ذهاب، وعده‌های غذا و میان وعده‌ها و... تحت نظارت و بررسی قرار می‌گیرد.

 

وی با بیان اینکه این موارد در آیین نامه اجرایی مدارس وجود دارد و مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش هم هست که رعایت آن الزامی است، گفت: بدون تردید در موضوع غذا، سرویس مدرسه و پوشش دانش آموزان و... باید انجمن اولیا و مربیان مدرسه نظارت و مدیریت داشته باشند.

 

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت مردمی تاکید کرد: اگر در مدرسه‌ای خارج از ساختارها هزینه‌ای دریافت و بحث اشرافیت ترویج داده شود که مناسب با سیاست‌ها و فرهنگ سازی وزارت آموزش و پرورش نباشد، حتما برخورد جدی خواهیم داشت، چراکه می‌خواهیم دانش آموزان در محیطی سالم و یکسان پرورش پیدا کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------