فوت یک متهم امنیتی در دادگاه/ سعید خادم به اتهام تبلیغ علیه شرع اسلام محاکمه شده بود



فوت یک متهم امنیتی در دادگاه،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
یک متهم که به دادگاه انقلاب تهران احضار شده بود در حضور وکلای حاضر در دادگاه فوت کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضاییه، در پی روند رسیدگی به یک پرونده با اتهامات امنیتی علیه دو متهم که به همراه وکلای خود در دادگاه انقلاب تهران حضور داشتند یکی از متهمان که زندانی نبوده و از منزل خود به مقصد دادگاه آمده بود، در صحن دادگاه حالش به‌هم خورد و متاسفانه با وجود تلاش‌های صورت گرفته فوت کرد.

 

یکی از افراد حاضر در صحن دادگاه در این رابطه گفت: متهم که با اتهام امنیتی در دادگاه حاضر شده بود در حال انجام دفاع از خود بود که حالش بد شد. در حضور وکلای حاضر در دادگاه که ۴ نفر بودند، پزشک مستقر در دادگاه انقلاب بر بالین متهم حاضر شد و بلافاصله اقدامات پزشکی و درمانی انجام شد.

 

وی افزود: در حین انجام اقدامات درمانی و با تماسی که با مرکز اورژانس گرفته شده بود عوامل اورژانس نیز بر بالین فرد حاضر شدند که با وجود تلاش‌های گسترده قلب متهم از کار ایستاد.

 

این مقام دادگاه انقلاب تهران عنوان کرد: مطابق نظر اولیه عوامل اورژانس علت مرگ ایست قلبی نوشته شد، اما با این وجود جسد برای بررسی کارشناسی و انجام آزمایش‌های تخصصی به پزشکی قانونی منتقل شد.

 

مراتب و اتفاقات پیرامون این مورد در حضور وکلای دو متهم پرونده صورتجلسه شده و به امضای وکلا و مسئولان دادگاه رسیده است.

 

جزییات درگذشت سعید خادم در دادگاه انقلاب/ عسکری راد، وکیل: موکلم به اتهام تبلیغ علیه شرع اسلام محاکمه شده بود

ظهر امروز ارگان اطلاع رسانی قوه قضاییه از مرگ یک فرد در جلسه رسیدگی به اتهام «امنیتی» او در دادگاه انقلاب تهران خبر داده و بدون اشاره به هویت این فرد نوشت که ایست قلبی علت مرگ او بوده است.

 

دیده بان ایران برای بررسی جزییات پرونده و هویت فرد با سورا عسکری راد وکیل پایه یک دادگستری و موکل فردی که در دادگاه انقلاب درگذشته به گفت و گو پرداخته است.

 

سورا عسکری راد به تشریح پرونده سعید خادم پرداخت و گفت: موکلم به اتهام "تبلیغ علیه شرع اسلام"  روز شنبه در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران محاکمه شد وی به دلیل فشارهای روحی و از شدت اضطراب در جلسه رسیدگی سکته کرده و فوت کرده اند. 

 

این وکیل پایه یک دادگستری در روز و محل وقوع بروز سکته قلبی سعید خادم گفت: روز شنبه زمان برگزاری دادگاه سعید خادم بود. موکلم در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب اسلامی محاکمه و  اتهام ایشان تبلیغ علیه شرع اسلام بود. موکلم در جریان برگزاری دادگاه به شدت استرس داشت و درباره حکمی که قرار است برای وی صادر شود نگران بود.

 

وی درباره دلایل استرس این متهم به گفت: رئیس شعبه، مدیر دفتر برخورد بدی با مرحوم خادم نداشتند ولی جو دادگاه انقلاب برای من هم که وکیل هستم جو ترسناکی محسوب می شود. ایشان هم واقعاً بیگناه بود و کاری نکرده بود. متاسفانه روند دادگاه در ایران به گونه ای است که اگر متهم در دادگاه حضور نداشته باشد ممکن است رای به نفع او صادر نشود. الزامی در این خصوص وجود ندارد اما به متهمان توصیه می کنیم که در جلسه دادگاه حضور داشته باشند.

 

عسکری راد در پاسخ به این سوال که آیا متهم قبلا احضار یا بازداشت شده بود به دیده بان ایران گفت: سال گذشته حدود یک ماه توسط اطلاعات سپاه بازداشت شده بودند.

 

این وکیل دادگستری درباره اتهام موکل خود گفت: اتهام موکلم  تبلیغ علیه شرع اسلام بود. آقای خادم استاد مدیتیشن یوگا بود. بر اساس اسنادی که در پرونده قرار داشت ضابطان معتقد بودند که مدیتیشن(یوگا) خلاف شرع اسلام است. 

 

عسکری راد درباره پاسخ به سوالی درباره سن متهم و بیماری های زمینه ای سعید خادم به دیده بان ایران گفت: در زمانی که ما پرونده ایشان را بر عهده گرفتیم، بیماری خاصی نداشت. موکلم متولد سال ۴۱ و ۶۱ سال سن داشت. 

 

این وکیل دادگستری در پایان خاطرنشان کرد: ما و هیچ کدام از اعضای خانواده با رسانه های خارج از کشور مصاحبه ای انجام نداده ایم. 

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------