با کارکنان دولت که برخورد نامناسبی با ارباب رجوع دارند، برخورد جدی خواهد شد



کارکنان دولت،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
رئیس سازمان اداری و استخدامی تأکید کرد: در آینده سرعت انجام امور اداری حتی المقدور بدون دریافت مدارک از مردم و با استفاده از ارتباطات بین دستگاهی، سرعت بالایی خواهد گرفت. همچنین با کارکنان دولت که برخورد و عملکرد نامناسبی با ارباب رجوع دارند، برخورد جدی می شود.

دکتر میثم لطیفی در گفت وگو با شفقنا درباره برنامه ها و اقدامات در دستور کار برای رفع نارضایتی‌ها از نظام اداری به دلیل طولانی بودن فرایندها و زمان‌بر بودن انجام امور اداری، بیان کرد: یکی از شروط موفقیت در اجرای تحول در نظام اداری کشور «اصلاح فرآیندها» است و همانطور که اشاره شد بخش قابل توجهی از نارضایتی‌ها از نظام اداری، مربوط به طولانی بودن فرآیندها و زمان‌بر بودن انجام امور اداری است که سعی کردیم دست‌اندازهای مسیر اداری شناسایی و برای رفع آنها برنامه‌ریزی کنیم.

 

وی گفت: برنامه الگوی عمومی تحول نظام اداری در شورای عالی اداری تصویب شد، طبق این برنامه یکی از موضوعات جدی، بحث تمرکز روی خدمت و اصلاح فرایندها و کوتاه سازی فرایندها به صورت هوشمند است.

 

وی ادامه داد: به منظور به نتیجه رسیدن این برنامه، با وزارت ارتباطات نیز همکاری و ارتباط لازم برقرار است تا زیرساخت های ضروری را ایجاد و به ما کمک کند که بتوانیم خدماتی که در دستگاه اجرایی است، اولاً احصا شود و ثانیاً کوتاه و سپس هوشمند گردد.

 

وی تأکید کرد: در آینده قطعاً سرعت انجام امور اداری حتی المقدور بدون دریافت مدارک از مردم و با استفاده از ارتباطات بین دستگاهی، سرعت بالایی خواهد گرفت.

 

آقای لطیفی درباره رسیدگی به نوع برخورد کارکنان دولت با ارباب رجوع، اظهار داشت: سامانه رضایت سنجی مردم راه اندازی شده است، که برای همه کارمندان دولت، یک کیو آر کد (QR code) صادر شده است. هر یک از دستگاه ها مکلف هستند که این QR code را پرینت کنند و پشت در اتاق بچسباند و به محض اسکن آن، مردم می‌توانند به سوالات ارزیابی کننده این دستگاه‌ها پاسخ دهند و در مورد کارکنان دولت به صورت متمرکز انتقادات یا نکات خود را منتقل کنند.

 

وی توضیح داد: براساس نظرات دریافت شده از سوی مردم درباره نحوه برخورد و عملکرد کارکنان دولت، ارزیابی های به صورت متمرکز صورت می گیرد و سپس گزارش ها به دستگاه و افراد منتقل خواهد شد.

 

آقای لطیفی گفت: براساس دریافت رضایت سنجی مردم به عنوان ارباب رجوع، با کارکنان دولت که عملکرد و برخورد نامناسبی داشته باشند، برخورد جدی می شود و همچنین کارکنانی که برخورد مناسبی داشته باشند، تشویق خواهند شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------