روزنامه جوان: تمکین زن از شوهر و تعدد زوجات ناشی از اصل منظومه نظریه جنسی اسلام است



تمکین زن از شوهر،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی

روزنامه جوان نوشت: نظریه جنسی اسلام مبتنی بر یک‌سری اصول و مقررات است که به صورت منظومه‌ای منسجم ارائه می‌گردد. این اصول عبارتند از:

 

۱- لزوم ارضای غریزه جنسی

اولین اصل مورد پذیرش اسلام در موضوع مسائل جنسی، پذیرش غریزه جنسی انسان به عنوان یکی از ابعاد وجود انسان است که باید ارضا شود و سرکوب آن به هیچ‌وجه مورد تأیید دین مبین اسلام نیست. این نگاه برخلاف برخی از دیدگاه‌هایی است که به نام مسیحیت یا برخی دیگر از آیین‌های بشری به اهریمنی بودن غریزه جنسی حکم می‌دهند.

 

۲- اصالت انسانیت انسان بر حیوانیت آن

یکی از مهم‌ترین اصول اسلامی درباره غریزه جنسی و اساساً سایر غرایز و شهوات انسان، این است که اسلام اصل وجود انسان را بعد روحانی او دانسته و جسم را طفیلی روح می‌داند؛ یعنی انسان کامل و مطلوب اسلام کسی است که به پرورش بعد روحانی خود همت بیشتری گمارده و جسم خود را در راستای رشد روحانی خود می‌پروراند. در این نگاه به انسان کامل که البته کمی عرفانی به نظر می‌رسد، انسان دینی برای پرورش روح خود از مرکبی به نام جسم بهره می‌برد که هر چه انسان بیشتر درگیر نیاز‌ها و مطالبات این مرکب جسم شود بیشتر از روح خود باز می‌ماند.

 

۳- مقید بودن امر جنسی

اگر چه در نگاه اسلامی غریزه جنسی باید ارضا شود و سرکوب کردن این غریزه به هیچ‌وجه مورد تأیید دین نیست، اما اصل دیگری در نگاه اسلام وجود دارد که معتقد به مقید بودن امر جنسی به خانواده، حیا، عفاف، غیرت است. اسلام معتقد است امر جنسی در هاله‌ای از حیا و عفت باید پنهان و به صورت آشکار در فضای عمومی جامعه نباید به آن پرداخته شود. این دقیقاً برخلاف وضع کنونی جوامع غربی است که زیست جهانی کاملاً جنسی و اروتیک دارند! مقرراتی همچون حجاب زن و مرد در جامعه، غض بصر، عدم اختلاط زن و مرد از این اصل دینی ناشی می‌شوند.

 

۴- اصالت خانواده

در منظومه نگاه دینی به مسائل جنسی، اصالت ازدواج دائم و تشکیل نهاد خانواده و تولید نسل بسیار پررنگ دیده می‌شود. اسلام معتقد است بهترین مسیر ارضای این غریزه تشکیل خانواده و تولید مثل است و اشکال دیگر ازدواج همچون نکاح موقت اگرچه مورد تأیید اسلام است و سیره معصومین (ع) محسوب می‌گردد، اما به عنوان راهکاری برای کنترل و مدیریت بحران جنسی جامعه اسلامی در شرایط خاصی توصیه و تأکید می‌گردد و مانند ازدواج دائم اصل و عمومی محسوب نمی‌شود. انبوه توصیه‌های اسلامی درباره لزوم ازدواج آسان ناشی از همین اصل است.

 

۵- تفاوت‌های تکوینی زن و مرد

در نگاه دینی زن و مرد در خلقت تکوینی خود دارای تفاوت‌های بسیاری هستند که این تفاوت‌ها خود را تشریع حقوق و تکالیف آن‌ها نشان می‌دهد. مقرراتی مانند لزوم تمکین زن از شوهر، ازدواج موقت و تعدد زوجات ناشی از این اصل در منظومه نظریه جنسی اسلام است.

 

ده‌ها آموزه، حکم و اصل دیگری نیز هستند که تبیین‌کننده نگاه اسلام به مقوله نیاز جنسی است که بررسی همه آن‌ها در این مقاال نمی‌گنجد. سخن اینجاست که اگر نگاه اسلامی به درستی با همه شئون خود در جامعه پیاده شود به هیچ‌وجه شاهد وضع فعلی جامعه ایرانی در مسئله بحران جنسی نخواهیم بود.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------