بارش باران و کاهش دما در برخی نقاط کشور/ هوای اصفهان همچنان آلوده



بارش باران در کشور،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار باران و کاهش دما در بعضی استان‌ها و وزش باد و خیزش گرد و خاک در برخی نواحی کشور خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: در بعد از ظهر یکشنبه (۷ آبان) در شرق هرمزگان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

 

وی افزود: دوشنبه (۸ آبان) با نفوذ جریانات شمالی در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارندگی، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت علاوه بر این مناطق در استان اردبیل کاهش نسبی دما رخ خواهد داد. در بعد از ظهر این روز در جنوب کرمان و شمال و شرق هرمزگان نیز رگبار پراکنده، رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

 

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سه‌شنبه و چهارشنبه (۹ و ۱۰ آبان) در ارتفاعات البرز مرکزی، استان‌های واقع در زاگرس مرکزی و جنوبی، برخی نقاط استان‌های فارس، بوشهر، هرمزگان، کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و پنجشنبه(۱۱ آبان) در برخی نقاط استان‌های واقع در غرب، مرکز، ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات کرمان بارش پیش‌بینی می‌شود.

 

وی ادامه داد: دوشنبه در شمال غرب و استان‌های ساحلی خزر و از اواخر دوشنبه و روز سه‌شنبه در شمال شرق، شرق و دامنه‌های شرقی البرز وزش باد شدید و گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

 

ضیاییان گفت: دوشنبه و سه‌شنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۸ آبان) کمی ابری و غبار صبحگاهی، گاهی افزایش باد و افزایش ابر با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و روز سه‌شنبه ( ۹ آبان) کمی ابری تا نیمه‌ابری و وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا ( ۷ و ۸ آبان) اهواز با دمای ۳۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۱ و ۲ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند.

 

کیفیت هوای اصفهان همچنان برای عموم آلوده است

در حالی که روز گذشته کیفیت هوای اصفهان با ثبت شاخص ۱۷۱ (AQI) آلوده برای عموم بود، امروز هم کماکان شرایطِ هوا برای این کلانشهر آلوده برای عموم است.

 

طبق اطلاعات سامانه پایش کیفی هوای کشور شاخص کیفییت هوا در میدان انقلاب، عدد ۱۵۸(AQI) و در کِردآباد ۱۹۵(AQI) خیابان رودکی ۱۱۷( AQI)، زینبیه ۱۷۰(AQI)، بزرگراه شهید خرازی ۱۵۷( AQI)،میرزا طاهر ۱۴۵(AQI)،پارک زمزم ۱۱۷( AQI)،دانشگاه صنعتی ۱۶۴( AQI)،فیض ۱۵۴(AQI)،سپاهان شهر ۱۴۳( AQI)، رهنان ۱۵۱( AQI)، کاوه ۱۵۳( AQI)،۲۵ آبان ۱۵۲(AQI) ثبت شده است.

 

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

 

شاخص کیفی هوا (A Q I ) معیاریست که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن- دی اکسیدگوگرد- ترکیبات نیتروژن دار- ازون و ذرات معلق ( ذرات کوچکتر از ۱۰ میکرو متر و ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرو متر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف هستند را تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را سطوح مختلف مطابق با جدول فوق نمایش می‌دهد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------