چگونه به فرانسه مهاجرت کنیم؟



مهاجرت به فرانسه

 

تجربه، مهاجرت و نیازهای هر فرد در مهاجرت به فرانسه ممکن است با دیگری، متفاوت باشد. با این حال تعداد زیادی از مردم دنیا، این کشور را یکی از مقاصد عالی برای مهاجرت و اقامت می‌دانند و برای رسیدن به آن، در تلاشند. اگر شما هم در آرزوی مهاجرت به فرانسه هستید، مطمئنا این مطلب برای شما نوشته شده است.

 

دلایل مهاجرت به فرانسه

دلایل زیادی وجود دارد که می تواند افراد را در انتخاب کشور فرانسه به عنوان مقصدی برای مهاجرت ترغیب کند.به طور کل، موارد زیر از مهم‌ترین دلایل مهاجرت به فرانسه است.

کیفیت بالای زندگی

فرصت‌های شغلی مناسب

محیط زیست فوق‌العاده زیبا

سیستم بهداشتی و آموزشی خوب

فرهنگی جذاب، تاریخی و هنری

پیشرفت در حوزه‌های آکادمیک و فناوری

از پرترددترین مقاصد تجاری و گردشگری به دلیل برخورداری از شبکه حمل و نقل پیشرفته

مراکز مهم تجاری

 

روش‌ های مهاجرت به فرانسه

روش‌ های مهاجرت به فرانسه متفاوت است و هر فردی با توجه به وضعیت شخصی و شرایطی که دارد، می‌تواند یکی از بهترین‌ راه‌ها را انتخاب کند. در حالت کلی برخی از روش‌هایی که می‌توانید برای مهاجرت به فرانسه انتخاب کنید عبارت‌اند از:

 

تحصیل در فرانسه

تحصیل یکی از روش‌های محبوب برای مهاجرت به کشور فرانسه است. اگر شما به دنبال استفاده از این روش هستید، می‌توانید از طریق درخواست ویزای تحصیلی فرانسه، اقدام کنید. برای مهاجرت با این روش، باید نامه پذیرش در یکی از دانشگاه‌های فرانسه را دریافت و مدارک مورد نیاز را تهیه و ارائه کنید. موسسه مهاجرتی و حقوقی پارسیس آماده ارائه مشاوره به شما در این مسیر است تا روند اخذ ویزای فرانسه برایتان آسان‌تر و مسیر دریافت اقامت فرانسه هموارتر شود.

 

کار در فرانسه

برای مهاجرت از طریق کار، نیازمند یافتن شغل و حرفه‌ای هستید که در آن فعالیت می‌کنید و در این زمینه دارای تحصیلات و تجربیات حرفه‌ای خاصی هستید. در این صورت باید به دنبال فرصت‌های شغلی در فرانسه بگردید، مدارک خود را ارائه دهید و در صورت قبولی، از طریق ویزای کاری فرانسه به این کشور مهاجرت کنید. در این روش یا با استفاده از جاب آفر (پیشنهاد شغلی از طرف کارفرمای فرانسوی) یا با ویزای کاری بدون پیشنهاد کاری به کمک یکی از 3 ویزای زیر، به فرانسه مهاجرت کنید:

 

ویزای کار داوطلبانه؛

ویزای کار با سازمان بین‌المللی فرانسه؛

ویزای جستجوی کار بعد از فارغ‌التحصیلی؛

 

سرمایه‌ گذاری در فرانسه

فردی که به دنبال سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار در فرانسه است، می‌تواند از طریق برنامه سرمایه‌ گذاری مهاجرتی فرانسه اقدام کند. در این مسیر، لازم است تا طرح خود را برای ایجاد شغل به سفارت فرانسه ارائه داده و تمکن مالی خود را اثبات کنید. در صورت تأیید طرح شما، ویزای موقت ۱ ساله برایتان صادر خواهد شد.

خبر خوب اینکه شما می‌توانید ویزای کارآفرینی را تا ۵ سال تمدید کنید. سپس در صورتی که طرح شما در فرانسه با موفقیت اجرا شد و به رشد و پیشرفت دست یافت، می‌توانید برای دریافت اقامت فرانسه اقدام کنید.

 

ازدواج

در صورتی که قصد ازدواج با فردی فرانسوی دارید، می‌توانید با شرایطی خاص که از طرف این کشور اعلام شده است، برای مهاجرت و اخذ ویزای فرانسه اقدام کنید. شرایط مهاجرت به فرانسه از طریق ازدواج عبارت‌اند از:

همسرتان باید تبعه فرانسه و بالای 18 سال باشد.

شما و همسرتان باید مدارکی را ارائه دهید که نشان دهد مدتی را در کنار یکدیگر زندگی کرده یا حداقل یکبار یکدیگر را ملاقات کرده‌اید.

ارائه مدارک هویتی مانند سند ازدواجه در فرانسه؛ آدرس دقیق محل سکونت، مدارک اثبات تمکن مالی و... الزامی است.

زمانی‌که شرایط برآورده شد، پس از 4 سال از ازدواج شما و همسرتان، می‌توانید برای دریافت اقامت دائم فرانسه اقدام کنید.

 

فراموش نکنید که هر روشی دارای شرایط و الزامات خاص خود است و در برخی موارد، ممکن است برای همه مهاجران قابل دسترسی نباشد. به هرحال، تمامی روش‌ های مهاجرت به فرانسه، مناسب همه افراد نیست و بستگی به شرایط و وضعیت شخصی هر فرد دارد؛ از این رو باید بررسی کرد که کدام روش برای او مناسب‌تر است. از این رو، پیشنهاد می‌کنیم قبل از هر تصمیمی درباره مهاجرت به فرانسه، با موسسات قانونی و مراجع معتبر مانند موسسه مهاجرتی و حقوقی پارسیس در ارتباط باشید تا کارشناسان و متخصصان این موسسه معتبر شما را راهنمایی و همراهی کنند.

 

راهنمای مهاجرت به فرانسه

 

مدت زمان دریافت ویزای فرانسه

برای دریافت ویزای فرانسه با توجه به نوع ویزا، شرایط شما و مدارک مورد نیاز، زمانی بین چند هفته تا چند ماه را باید منتظر بمانید. برای مثال، ویزای تحصیلیِ فرانسه، حدود یک تا سه ماه زمان می‌برد تا در صورتی که همه مدارک و شرایط درست بود، برایتان صادر شود. برای درخواست ویزای کاریِ فرانسه نیز مدت زمان دریافت ویزا حدود دو تا شش ماه است.

در هر صورت، برای آنکه با درخواست ویزای شما موافقت شده و این ویزا برایتان صادر شود، باید به دقت شرایط و مدارک مورد نیاز را بررسی و آن‌ها را به درستی، بدون هیچ نقص و ایرادی تهیه کنید. همچنین، پیش از شروع به درخواست ویزا، بهتر است با مراجع مربوطه و سفارت یا کنسولگری فرانسه در کشور خود تماس بگیرید و اطلاعات دقیقی درباره فرآیند دریافت ویزا و مدارک مورد نیاز کسب کنید.

 

دلایل ریجکتی ویزای فرانسه

درخواست مهاجرت به فرانسه ممکن است به دلایل مختلفی از جمله عدم احراز شرایط یا وجود نواقصی در فرایند درخواست، رد شود. برخی از مهم‌ترین و رایج‌ترین دلایل ریجکت ویزای فرانسه، عبارت‌اند از:

نقص در مدارک و ارائه اطلاعات غلط در فرم درخواست ویزا؛

عدم پاسخگویی به نیازهای امنیتی؛

وجود محدودیت‌های مهاجرتی؛

عدم پرداخت کارمزد ویزا؛

سوء پیشینه؛

عدم تأیید افسر مصاحبه‌کننده به دلیل ارائه نشدن توضیحات کافی درباره هدف و برنامه سفر؛

نبود اعتبار کافی پاسپورت؛

محرز نشدن تمکن مالی؛

ارائه نشدن مدارک مشخص‌کننده وضعیت اقامتی در مقصد؛

داشتن پاسپورت با ویزای شینگن فعال؛

 

دریافت مشاوره مهاجرت به فرانسه از موسسه پارسیس

مشورت با موسسات حقوقی و مهاجرتی معتبر، کمک می‌کند تا پروسه مهاجرت به فرانسه با سختیِ کمتر پیش برود و وکلای حقوقی و مهاجرتی باتجربه و کاربلد با اطلاع از تمامی پیچ‌وخم‌های قانونی و مهاجرتی فرانسه، موفقیت در این مسیر را بسیار هموارتر سازند.

وکلای حقوقی و مهاجرتی پارسیس، به دلیل سوابق قابل‌توجه در پرونده‌های موفقیت‌آمیز مهاجرتی، آشنایی و تسلطی کامل بر تمامی قوانین مهاجرتی دارند و می‌توانند شما را از ابتدا تا انتهای فرایند مهاجرت، مشاوره و همراهی کنند تا شانس شما نیز برای دریافت ویزای فرانسه، افزایش یابد.

 

دریافت مشاوره از موسسه مهاجرتی پارسیس

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024