برقراری امکان گفتگوی آنلاین با وکیل



برقراری امکان گفتگوی آنلاین با وکیل

 

گفتگوی آنلاین که به لطف توسعه استفاده از شبکه‌های مجازی و نرم‌افزارهای ارتباط آنلاین گسترش پیدا کرده است، نه تنها ارتباطات خانوادگی و دوستانه را راحت‌تر ساخته، بلکه در محیط کار و برای جابه‌جا کردن اسناد و مدارک، ارتباطات تصویری آنلاین و نیز ارتباطات از راه دور به صورت سریع و ارزان قیمت مورد توجه قرار گرفته است.

 

با توجه به عنایتی که نرم‌افزارهای ارتباط از راه دور به خود دیدند، در طی سال‌های اخیر بسیاری از اصناف و کارشناسان، ارتباط آنلاین با مخاطبان خود برقرار ساخته‌اند و نیز نرم‌افزارهای تخصصی در این باره ایجاد و معرفی شد.

 

منجمله رشته‌های تخصصی که ارتباطات آنلاین را بین کارشناسان و کاربران به رسمیت شناخت و از این حیث مزایای بسیاری را برای هر دو طرف به ارمغان آورد، قشر حقوقی جامعه بود. در نتیجه این توسعه، امکان ایجاد ارتباط بین وکلا، مشاوران و کارشناسان حقوقی با کاربران خود مهیا شده است.

 

در این نوشته قصد داریم موضوع گفتگوی آنلاین و چت با وکیل را پوشش دهیم، انواع روش‌های ارتباطی، مزایا و چالش‌های آن را مورد بررسی قرار داده و در نهایت با روش‌های سنتی مقایسه نماییم.

 

را‌ه‌های ارتباط با وکیل

راه‌های ارتباطی بین اشخاص دیر زمانی است که به صورت حضوری یا دورادور در جریان است. از زمان‌هایی که تنها راه ارتباط ملاقات حضوری و یا پست نامه بود تا اختراع تلفن و ایجاد ارتباطات از راه دور، جریان توسعه ادامه داشته است.

 

در این بین برخی از ارتباطات به دلیل وضعیت و جنسیت حرفهای که داشتند، اصولا به صورت حضوری انجام می‌شدند که من جمله آن‌ها می‌توان به روابط بین وکیل و موکل اشاره کرد.

با وجودی که انتقال روابط حرفه‌ای و کاری از جلسات حضوری و ملاقات‌های نزدیک به روش‌های ارتباطی دورادور دشوار بود، اما توسعه تکنولوژی این امر را ناگزیر ساخت.

به ویژه آن که در طول دوران پاندمی کرونا، که تمام سطوح زندگی انسانی را برای بیش از دو سال تحت تاثیر خود قرار داد، بسیاری از روش‌های جدید ارتباطی توسط مراجع رسمی مورد پذیرش قرار گرفتند و در نتیجه شاهد ورود به دوران جدیدی بودیم.

 

انتقال به دوران جدید نه تنها به واسطه توسعه دولت الکترونیک، و الکترونیکی شدن ابلاغ اسناد و آرا، ارسال مدارک، ثبت شکایت و خواسته، ارسال لوایح و دیگر موارد انجام شد، بلکه صرفه‌جویی در زمان نیز در این زمینه بی‌تاثیر نبود.

در ادامه برخی از روش‌ها نوین ارتباط با وکیل و مشاور را با هم مرور می‌کنیم.

 

روش‌های نوین ارتباطی با وکیل

همانطور که پیش از این اشاره کردیم، در وضعیت کنونی جامعه انسانی و با تمام تغییراتی که تکنولوژی و دانش آی‌تی برای ما به ارمغان آورده است، ارتباطات حرفه‌ای بین کاربران و کارشناسان وارد دوره جدید شده است، دنیای حقوقی نیز از این توسعه دور نمانده است.

اما صرف نظر از دلایل حقیقت آن است که در حال حاضر انواع روش‌های آنلاین برای ارتباط با وکلا و مشاوران حقوقی وجود دارد.

 

برخی از نرم‌افزارها ساخته و معرفی شده‌اند که به وسیله آن‌ها می‌توان از بین تعداد کثیری وکیل و مشاور، یک نفر را انتخاب کرده و با وی ارتباط گرفت.

این نرم‌افزارها که استفاده از آن‌ها نیازمند ثبت نام است، دو گروه کاربر دارد. کاربران عمومی که به عنوان مراجعین وکلا و مشاوران در این نرم‌افزار ثبت‌نام میکنند و کاربران تخصصی یا همان وکلا و کارشناسان حقوقی.

 

نرم‌افزارهای یاد شده واسطه و راه ارتباطی وکلا و کاربران عمومی هستند. هر کاربر می‌تواند با مشاور و یا وکیلی که شخصا انتخاب می‌کند ارتباط بگیرد. روش‌های ارتباط در این نرم‌افزارها شامل تماس تلفنی و یا چت با مشاور است.

 

مهم‌ترین نقطه مثبت نرم‌افزارهای یاد شده را باید در تعدد انتخاب‌ها دانست. به عبارت ساده‌تر شما این امکان را دارید که از بین تعداد زیادی وکیل و مشاور انتخاب کنید، هر وکیل تلفنی و چت به صورت آنلاین نیز این امکان را دارد که درخواست کاربر برای تماس یا ارتباط را رد کرده و یا بپذیرد.

 

همچنین باید اشاره کنیم که سابقه تماس‌ها و پیام‌ها در نرم‌افزار باقی می‌ماند. در نتیجه اگر لازم باشد می‌توان به پیام‌های پیشین مراجعه کرد. اصولا هر نرم‌افزاری امکان نظردهی، طرح ایرادات و شکایات دارد و در نتیجه ارتباط با مشاوران و وکلا بهبود روزافزون خواهد داشت.

علاوه بر نرم‌افزارهایی که یک شرکت یا موسسه ساخته و معرفی می‌کند و کاربران متعددی را با هم مرتبط می‌سازد، بسیاری از موسسات حقوقی و دفاتر حقوقی نیز راسا امکان ارتباطات آنلاین بین وکیل و موکل و یا مشاور و کاربر عمومی را فراهم ساخته‌اند.

 

توضیح آن که در حال حاضر تقریبا کلیه موسسات حقوقی که خدمات حقوقی را به صورت گسترده ارائه می‌دهند، از طریق وبسایت خود امکان ارتباط آنلاین با مشاور را فراهم ساخته‌اند و نیز راه‌های ارتباط تلفنی آنلاین اعم از تصویری و غیرتصویری را معرفی کرده‌اند.

در نهایت آن که شماره تماس‌های شخصی مشاوران و وکلا که معمولا در اختیار موکلین ایشان قرار می‌گیرد، به نرم‌افزارهای ارتباط آنلاین مجهز است و می‌تواند به عنوان وسیله ارتباطی مناسبی مورد نظر قرار گیرد.

 

پس در مقام جمع‌بندی باید گفت که روش‌های آنلاین مختلفی برای ارتباط با وکلا فراهم شده است. با توجه به نیاز و خواسته خود باید روشی را که برای ما مناسب‌تر است انتخاب کنیم. نرم‌افزارهای متعددی توسعه یافته و معرفی شده‌اند که کاربران حقوقی و عمومی را دور جمع کرده‌اند.

 

 

این نرم‌افزارهای گزینه‌های متعددی برای ارتباط در اختیار طرفین قرار می‌دهند که می‌تواند شامل تماس تلفنی آنلاین، تماس تصویری آنلاین و نیز چت بین طرفین باشد. سابقه ارتباط و پیام‌ها در نرم‌ا‌فزار باقی می‌ماند و امکان توسعه روزمره این نرم‌افزاها مهیا است.

همچنین دانستیم که موسسات حقوقی از طریق وبسایت‌های شخصی‌سازی شده و نیز دفاتر وکلا به واسطه سایت رسمی که معرفی می‌کنند، ارتباط آنلاین با مشاوران را مهیا ساخته‌اند و انتقال ارتباطات به فضای خصوصی‌تر را نیز پیش‌بینی کرده‌اند.

 

حال با توجه به گزینه‌های متعددی که برای ارتباط با وکلا و کارشناسان به صورت آنلاین فراهم شده است، نگاهی به مزایا و چالش‌های این گزینه‌ها و تفاوت آن‌ها با روش‌های سنتی خواهیم داشت.

 

روش‌های نوین ارتباطی با وکیل

 

مزایا و چالش‌های ارتباط آنلاین و چت با وکیل

ارتباطات آنلاین بین وکیل و موکل که می‌تواند به صورت تماس تصویری، تماس صوتی و یا چت بین طرفین باشد، مزایا و چالش‌های منحصر به فرد خود را دارند. نقاط تفاوت روش‌های ارتباطی در مقایسه با هم به دست می‌آیند به همین سبب از منظر مقایسه‌ای به بررسی مزایا و معایب هر یک از روش‌های سنتی و نوین ارتباطی می‌پردازیم.

 

مزایای روش‌های ارتباط آنلاین و چت با وکیل نسبت به روش‌های سنتی

در روش‌های آنلاین که طبیعتا اولین نشانه آن از راه دور بودن ارتباط و عدم نیاز به حضور طرفین در یک اتاق واحد است، صرفه‌جویی در زمان و هزینه حداقل نکات مثبت هستند. به تشریح بیشتر موضوع می‌پردازیم.

 

صرفه‌جویی در زمان

روش‌های آنلاین به عنوان روش ارتباط از دور نیز شناخته می‌شوند. دلیل این امر مشخصا آن است که طرفین مکالمه یا تماس نیازی ندارند که در یک مکان واحد حضور داشته باشند. زمانی که ضرورت حضور طرفین در یک اتاق واحد برداشته شود، زمانی که برای رسیدن به آن نقطه باید صرف کنیم، حذف می‌شود.

در واقع یکی از دشواری‌های تنظیم جلسات حضوری، آن است که بتوان زمان‌بندی طرفین را با هم هماهنگ کرد. موکل که قرار است در محل دفتر وکیل حضور یابد، اولا باید زمان حضور خود را به ساعات حضور وکیل در دفتر کار محدود کند، ثانیا باید مدت زمانی برای رسیدن به مقصد اختصاص دهد، حال آن که می‌دانیم با توجه به ترافیک و دوری مسیر، این رفت و آمد ممکن است تا بیش از 4 ساعت از وقت نیاز داشته باشد.

 

همه این ساعات اضافی که طرفین را محدود می‌سازد، در ارتباطات آنلاین برطرف می‌گردد. در ارتباطات آنلاین طرفین انعطاف‌پذیری بیشتری برای رسیدن به زمان مناسب دارند و همچنین رفت و آمد معنای خودش را از دست می‌دهد، پس تنها زمانی که از ما سلب می‌شود، مدت زمان مکالمه ما است.

 

صرفه‌جویی در هزینه

هزینه ملاقات حضوری و مشاوره با وکیل به صورت حضوری، از روش‌های آنلاین بیشتر است. همچنین هزینه‌های جانبی همچون رفت و آمد و عدم امکان کار کردن همزمان را نیز باید به این امر اضافه کنیم.

 

به همین سبب نه هزینه‌های جانبی در ملاقات آنلاین و از راه دور حذف می‌گردد، بلکه ارتباطات آنلاین به صورت ارزان‌تر در اختیار کاربران قرار دارند. البته فراموش نکنیم که بسیاری از موسسات حقوقی امکان ارتباط آنلاین رایگان را مشاوران خود فراهم ساخته‌اند.

در این صورت کاربران می‌توانند نخست ارتباط آنلاین رایگان برقرار کرده و در صورتی که ادامه دریافت خدمات حقوقی ضروری اعلام شود، از دیگر روش‌های حضوری یا آنلاین پیگیری کنند.

 

گستره انتخاب وسیع‌تر

ارتباطات آنلاین، برخلاف ارتباطات حضوری، محدودیت‌های مکانی و زمانی را ندارند. در نتیجه مهم نیست که کاربر در کدام شهر و کشور اقامت داشته باشد، یا وکیل در کدام نقطه از جهان حضور داشته باشد، طرفین می‌توانند با هم ارتباط بگیرند.

این امر نه تنها در تداوم ارتباط طرفین موثر است، بلکه گزینه‌های متعددتری را برای انتخاب به کاربران ارائه می‌نماید.

 

به کمک روش‌های آنلاین می‌توانید با هر مشاور یا وکیلی که تخصص مورد نظر شما را داشته باشد، یا توسط دوستان و آشنایان به شما معرفی شده باشد، یا پس از اولین ارتباط یکی از شما محل اقامت و حضور خود را تغییر داده باشید، تماس گرفته و ارتباط خود را ادامه دهید.

 

حفظ سوابق در روش‌های ارتباطی آنلاین

در دریافت مشاوره حقوقی اعم از آن که با وکیل باشد یا مشاور حقوقی، اصولا باید برخی از اسناد و مدارک بین طرفین رد و بدل شود.

ارائه اسناد به صورت حضوری، علاوه بر آن که زمان‌بر است، همواره ضرورت ندارد. در واقع امکان ارسال آنلاین اسناد و مدارک که نه تنها سرعت ارسال را افزایش داده است بلکه امکان حفظ و نگهداشت آن‌ها را بهبود بخشیده است، از دیگر مزایای استفاده از روش‌های آنلاین ارتباطی است.

 

ارتباط آنلاین و چت با وکیل

 

چالش‌های روش‌های ارتباط آنلاین و چت با وکیل نسبت به رو‌ش‌های سنتی

در بند پیشین با مزایا و نقاط مثبت ارتباط آنلاین با وکیل و مشاور نسبت به روش‌های حضوری آشنا شدیم.

همچنین دانستیم که روش‌های آنلاین اعم از آن که به وضعیت تماس تصویری آنلاین، تماس صوتی آنلاین و یا چت بین طرفین باشد، مزایای منحصر به فرد خود را دارند، اما نباید فراموش کنیم که هر موضوعی علاوه بر نقاط طلایی، نقاط خاکستری هم دارد.

در ادامه به مهم‌ترین چالش استفاده از روش‌های آنلاین نسبت به روش‌های سنتی اشاره می‌کنیم.

 

دشواری در ارتباط گرفتن با وکلای متخصص، مهمت‌رین چالش این روش ارتباطی است. در واقع با وجود توسعه‌ای که روش‌های آنلاین شاهد بوده‌اند، هنوز هم وکلای قدیمی، وکلای متخصص و نیز وکلای حرفهای اصولا در نرم‌افزارهای آنلاین حضور ندارند و همچنین مشاوره آنلاین از طریق چت کردن با موکلین ارائه نمی‌دهند.

البته این گروه از وکلا، پس از آن که ارتباط ایشان با موکل ساخته شد، و در جریان رسیدگی، ارتباطات آنلاین را در پیش خواهند گرفت، اما در ابتدای امر و به عنوان مشاور در دسترس نخواهند بود.

 

با توجه به نکته یاد شده به دست می‌آید که بسیاری از موضوعات و پرسش‌ها را میتوان به صورت آنلاین پاسخ گفت و می‌توان با کارشناسان آنلاین آن‌ها را رفع و رجوع کرد. اما اگر به مرحله امضای قرارداد وکالت برسد و یا آن که اگر موضوع و مسئله از موارد تخصصی‌تر باشد، امکان آن که پاسخ خود را در نرم‌افزارهای آنلاین پیدا کنید کاهش می‌یابد.

در راستای جمع کردن نقاط مثبت روش‌های آنلاین و چالش آن می‌توان گفت که بهترین وضعیت آن است که مسئله و مشکل خود را نخست با مشاوران آنلاین در میان بگذارید. در اینجا تفاوت ندارد که از کدام روش آنلاین استفاده کنید.

 

اگر موضوع در ارتباط آنلاین برطرف نشد و مشاور یا وکیل به شما پیشنهاد ملاقات حضوری و مشاوره حضوری داد، میتوانید ادامه ارتباط را در جلسه‌ای حضوری داشته باشید.

البته نباید فراموش کنیم که بسیاری از ارتباطات تخصصی و حرفه‌ای در حال حاضر در فضای آنلاین جریان دارد. دشواری موضوع در ارتباط گرفتن با کارشناس خبره و مورد نظر شما است، پس از طی کردن این چالش، می‌توانید به راحتی و با صرف کم‌ترین زمان و هزینه، ارتباط خود را ادامه دهید.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024