امان الله قرایی: رفتار جوانان با رونالدو کاملا طبیعی بود/ مسئولان شرمنده باشند که امکاناتی برای تفریح مردم ایجاد نکرده‌اند



امان الله قرایی،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
یک جامعه شناس در خصوص استقبال مردم از رونالدو در تهران می گوید: رونالدو فردی است که معروفیت جهانی دارد. این استقبال یک رفتار طبیعی بود و اگر کم توجه‌ای و بی همتی صورت گرفته، از سوی مسئولانی است که مکان مناسبی را برای مردم در نظر نگرفتند تا به درستی با اسطوره خودشان دیدار داشته باشند.

امان الله قرایی مقدم جامعه شناس در گفتگویی با اصلاحات نیوز با اشاره استقبال جمعیت عظیمی از مردم ایران از کریستیانو رونالدو که باعث شد تا برخی از مردم و مسئولین آن را خود تحقیری بنامند، گفت: این استقبال یک رفتار طبیعی بود و اگر کم توجه‌ای و بی همتی صورت گرفته،  از سوی مسئولانی است که مکان مناسبی را برای مردم در نظر نگرفتند تا به درستی با اسطوره خودشان دیدار داشته باشند. 

 

وی ادامه داد: رونالدو فردی است که معروفیت جهانی دارد و همین صداوسیما سالها او را تبلیغ کرده است. همه دنیا سلبریتی ها را دوست دارند و تمایل به دیدار با آن‌ها را دارند. نسل جوان و حتی افراد سالمند هم رونالدو را دوست دارند و برایشان بسیار جذاب و هیجان انگیز است که او به کشورشان آمده است. اگر باید عذرخواهی صورت بگیرد، این مسئولین هستند که باید از مردم عذرخواهی کنند. طبیعت و خواسته جوان همین است. وقتی هیچ اسطوره و سلبریتی به ایران نمی‌آید، وقتی هیچ امکانات تفریحی برای مردم وجوانان فراهم نکرده اید، طبیعی است وقتی حالا چنین فرد معروفی به کشور می آید به این شکل با تمام وجود از او استقبال کنند. جوانان ما مگر چه تفریح و سرگرمی دارند؟

 

این جامعه شناس با بیان اینکه اتفاقا باید خوشحال باشیم که جوانان واکنش نشان می‌دهند و به این صورت خوشحالی خودشان را از این اتفاق بروز می‌دهند، گفت: مسئولین باید شرمنده باشند از اینکه استقبال پرشور مردم از رونالدو را تقبیح می‌کنند. اتفاقا برای افزودن همدلی باید امکانات لازم را برای مردم خصوصا نوجوانان و جوانان ایجاد می‌کردند و درد آنها را احساس می‌کردند. این تقبیح کردن در کنار سایر عملکردهایشان، باعث دور شدن مردم از خودشان می‌شود و باعث دلسردی و ایجاد غم و خشم در آنها می‌شود که چرا در کشوری زندگی می‌کنیم که حتی آزاد نیستیم حتی برای کسی که دوست داریم، خوشحالی و استقبال کنیم. 

 

قرائی مقدم با اشاره به اینکه طبیعت جوان و علاقه به سلبریتی ها در همه جای دنیا همین شکل است ،گفت: این جوان ارزو داشته تا این سلبریتی را ببیند، هیچ تفریحی هم که ندارد، از لحاظ روحی و روانی هم که آسیب دیده اند، حالا به جای اینکه شرایط مناسبی را برای دیدار با رونالدو برای آنها فراهم می‌کردید، آنها را تقبیح میکنید؟ مگر جوانان چه امکاناتی در کشور دارند؟ این ورزشکار مورد قبول همه جهان است، هیچ مواضع سیاسی هم ندارد، خب این یک رفتار طبیعی است که به دنبال او بدوند و خوشحالی خودشان را از دیدن او نشان دهند و تلاش کنند تا به هر شکی که شده او را ببینند. اتفاقا جوانان بسیار هم کار خوبی کردند و شرمندگی برای کسانی است که شرایط مناسب زندگی و تفریحی برای جوانان فراهم نکرده‌اند و با این حال آنها را سرزنش هم می‌کنند و می‌خواهند جوانان به شکلی که خودشان تشخیص می‌دهند رفتار کنند. 

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------