رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان‌ها (1402/06/27)



رگبار باران و وزش باد،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد در برخی استان‌ها و خیزش گرد و خاک در برخی مناطق دیگر خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز (۲۷شهریور) در گیلان، مازندران، اردبیل، شمال آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بارش سه‌شنبه (۲۸ شهریور) در سواحل دریای خزر ادامه می‌یابد و در مناطقی از اردبیل نیز بارش پراکنده رخ می‌دهد.  

 

وی افزود: چهارشنبه(۲۹ شهریور) در این مناطق بارش خفیف و پراکنده رخ می‌دهد و پنجشنبه و جمعه(۳۰ و ۳۱ شهریور) در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار حاکم خواهد شد.   

 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: طی دو روز آینده در ارتفاعات البرز مرکزی و در ارتفاعات جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان و جنوب شرق فارس نیز رشد ابرهای همرفتی و رگبار پراکنده انتظار می رود.  

 

وی افزود: وزش باد شدید طی پنج روز آینده پدیده غالب در شرق و شمال شرق کشور خواهد بود که در برخی از این مناطق به‌ویژه شمال سیستان و بلوچستان موجب خیزش گردوخاک می‌شود.  

 

ضیاییان گفت: دوشنبه و سه‌شنبه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز، تهران و سمنان نیز وزش باد شدید با احتمال خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود همچنین چهارشنبه تا جمعه در جنوب شرق نیز وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک رخ می‌دهد.  

 

وی افزود: دریای خزر دوشنبه و سه‌شنبه مواج است. 

 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۸ شهریور) صاف در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد و روز چهارشنبه ( ۲۹ شهریور) صاف تا قسمتی ابری، در بعضی ساعت‌ها افزایش باد با احتمال وزش باد شدید و گرد و خاک با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.  

 

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا ( ۲۷ و ۲۸ شهریور) اهواز با دمای ۴۳ و ۴۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۵ و ۴ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------