دو برابر شدن پناهجویان ایرانی در نیمه اول سال جاری میلادی؛ آلمان مقصد ۶۵ درصد از ایرانیان



مهاجرت از ایران،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
آژانس امور پناهجویی اتحادیه اروپا از دو برابرشدن تعداد پناهجویان ایرانی در نیمه اول سال جاری میلادی در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته خبر داد و مقصد اغلب آنها را کشور آلمان اعلام کرد.

به گزارش دیده بان ایران، بر اساس آمار منتشر شده از سوی آژانس پناهندگی اتحادیه اروپا (EUAA) ۵۱۹ هزار تن در طول شش ماه نخست سال جاری میلادی در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا و نیز نروژ و سوئیس تقاضای پناهندگی داده‌اند.

 

این رقم نمایان‌گر افزایش ۲۸ درصدی شمار متقاضیان پناهندگی در این ۲۹ کشور در مقایسه با سال ۲۰۲۲ است.

 

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ دویچه وله نوشت: آژانس پناهندگی اتحادیه اروپا که در کشور مالت مستقر است همچنین اعلام کرد در صورت تداوم روند فعلی انتظار می‌رود تا پایان سال جاری میلادی تعداد موارد درخواست‌ پناهندگی از مرز یک میلیون فراتر رود.

 

بر اساس گزارش این نهاد از سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ تا کنون ثبت چنین رقمی تنها در نیمه نخست سال بی‌سابقه بوده است. در سال‌های یاد شده، حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار (سال ۲۰۱۵) و یک میلیون و ۲۰۰ هزار (سال ۲۰۱۶) تقاضای درخواست پناهندگی ناشی از وقوع جنگ داخلی در سوریه، در اتحادیه اروپا، نروژ و سوئیس به ثبت رسیده بود.

 

آژانس امور پناهجویی اتحادیه اروپا از دو برابرشدن تعداد پناهجویان ایرانی در نیمه اول سال جاری میلادی در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته خبر داد و مقصد اغلب آنها را کشور آلمان اعلام کرد.

 

کشور آلمان مقصد ۶۵ درصد از ایرانیان پناهجو معرفی شده است و برخی هم درخواست‌های پناهندگی خود را به کشورهای دیگری همچون هلند، فرانسه، اتریش، بلژیک و سوئد ارائه داده‌اند.

 

بنا بر این گزارش، در پی افزایش پذیرش پناهجویان ایرانی در ۲۹ کشور اتحادیه اروپا در سالهای اخیر ۴۷ درصد از ایرانیان متقاضی پناهندگی توانسته‌اند موافقت کشورهای مقصد را بدست آورند.

 

آژانس امور پناهجویی اتحادیه اروپا با اعلام دریافت بیش از نیم میلیون تقاضای پناهندگی در کشورهای عضو در شش ماهه اول سال جاری میلادی پیش‌بینی کرده است که این تعداد تا پایان سال جاری احتمالا به یک میلیون درخواست افزایش یابد.

 

به گزارش این نهاد اروپایی، شمار متقاضیان پناهجویی در شش ماهه اول سال جاری میلادی در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته میلادی ۲۸ درصد افزایش داشته است.

 

بیشترین متقاضیان پناهجویی در این بازه زمانی را شهروندان سوریه، افغانستان، ونزوئلا، ترکیه و کلمبیا تشکیل می‌دهند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------