هفته گرمی در پیش است/ وزش باد و رگبار باران در برخی استان‌ها



گرما در ایران،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از پیش‌بینی رعدوبرق، گاهی رگبار و وزش باد در ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی در استان‌های مازندران، غرب سمنان، تهران و البرز و همچنین ارتفاعات شمال و شرق هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و کرمان طی ۲ روز آینده خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تشریح وضعیت جوی استان‌های کشور طی پنج روز آینده، اظهار کرد: طی ۲ روز آینده در ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی در استان‌های مازندران، غرب سمنان، تهران و البرز و همچنین ارتفاعات شمال و شرق هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و کرمان افزایش ابر، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. یکشنبه (۱۲ شهریور) در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، مناطقی از اردبیل، گیلان، مازندران و ارتفاعات زاگرس مرکزی و در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۱۳ و ۱۴ شهریور) در ارتفاعات البرز مرکزی، ابرناکی و بارش پراکنده انتظار می‌رود.

 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: همچنین در روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه در ارتفاعات هرمزگان و جنوب شرق فارس، رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد دور از انتظار نیست.

 

به گفته ضیائیان، طی پنج روز آینده در بخش‌هایی از مرکز و نوار شرقی کشور در بعضی ساعات روز افزایش سرعت باد در نواحی مستعد خیزش گردوخاک و در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در شرق کشور (بویژه منطقه زابل) وزش باد شدید، همراه با طوفان گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

 

وی با بیان اینکه یکشنبه در اردبیل و استان‌های ساحلی خزر کاهش نسبی دما رخ خواهد داد، اعلام کرد امروز و فردا خلیج فارس و یکشنبه دریای خزر مواج است.

 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در خصوص وضعیت جوی استان تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۱ شهریور) صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتی‌گراد و در روز یکشنبه (۱۲ شهریور) کمی ابری تا قسمتی ابری در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر و اواخر وقت افزایش باد با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

 

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۰ و ۱۱ شهریور) اهواز با دمای ۴۴ و ۴۶ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۶ و ۷ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین مرکز استان کشور است. 

 

هفته گرمی در پیش است

الگوهای پیش‌بینی نشان می‌دهند که برای هفته آینده انتظار ثبت دماهای بالایی را در بسیاری از نقاط کشور داریم و برخلاف این هفته، هفته گرمی خواهیم داشت.

 

برای هفته آینده با افزایش مجدد دما، شرایط تابستانی مجددا در بیشتر نقاط کشور حاکم شده و دماهایی بالا را در گرمسیرات کشور به ثبت خواهیم رساند. 

 

تمام نقاط کشور طی هفته آینده نسبت به این هفته بین ۳ تا ۶ درجه سانتیگراد گرمتر خواهند شد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------