آلودگی نفتی در خلیج‌ فارس



آلودگی نفتی در خلیج‌ فارس،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از شناسایی آلودگی نفتی خلیج‌فارس در مسیر زیر دریا خارگ تا گناوه خبر داد و گفت: عملیات مهار و جمع‌آوری آلودگی نفتی با اعزام ۲ شناور آغاز شده است.

عبدالرحمن مرادزاده در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به مشاهده لکه‌های نفتی در خلیج‌فارس مسیر دریایی گناوه تا خارگ اظهار داشت: پس از مشاهده این آلودگی به اداره کل بنادر و دریانوردی و پایانه نفتی جزیره خارگ برای مهار و کنترل آن اطلاع‌رسانی شد.

 

وی با بیان اینکه نشت نفت در سواحل گناوه مربوط به خط انتقال نفت از گناوه به پایانه نفتی جزیره خارگ است گفت: برای مهار و جمع‌آوری لکه‌های نفتی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر شناورهای مخصوص پاکسازی به منطقه اعزام کرده است.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از اعزام 2 شناور برای کنترل و پاکسازی آلودگی نفتی به سواحل گناوه و خارگ خبر داد و بیان کرد: برای جلوگیری از نشت نفت از خطوط لوله‌ها در بستر دریا تیم‌های غواصی اعزام شده‌اند.

 

مرادزاده اضافه کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با همکاری پایانه نفتی خارگ مکلف شده ‌تا بعد از ظهر امروز نشت نفت مهار و لکه‌های نفتی را جمع‌آوری کند.

 

وی دستگاه متولی مقابله با آلودگی نفتی در دریا را اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر دانست و ادامه داد: پس از مهار و جمع‌آوری لکه‌های نفتی پس از اخذ گزارش اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، موارد آلودگی پیگیری قانونی می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------