نهضت سوادآموزی منحل می‌شود



نهضت سوادآموزی،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه از مصوبه این کمیسیون برای انحلال نهضت سوادآموزی خبر داد و گفت: با تصویب کمیسیون، نهضت سوادآموزی به شکل سابق ادامه کار نمی‌دهد.

احمد نادری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به جلسه صبح امروز کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: در این جلسه کمیسیون تصویب کرد که نهضت سوادآموزی به شکل سابق منحل شده و ادامه کار ندهد؛ اعتقاد ما بر این است که نهضت در ابتدای انقلاب کارکرد خاص خود را داشته که با توجه به فراگیر شدن شرایط پست مدرن در کشور، دیگر نهضت کارکردهای سابق را ندارد.

 

وی با تاکید بر اینکه نیاز به آموختن سواد وجود دارد،‌ افزود: بعد از ایام کرونا تعداد بازمانده تحصیل داریم منتها نهضت سوادآموزی نمی‌تواند مثل سابق ادامه دهد به همین دلیل کمیسیون تصویب کرد که ماموریت‌های سازمان نهضت سوادآموزی به معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش داده شود. البته تاکید شد که ساختار جدیدی ایجاد نشود لذا اگر معلمی با کارکرد سابق نهضت قصد آموزش به فردی داشته که در قالب نهضت قصد ادامه تحصیل دارد، می تواند در قالب جدید معاونت آموزش ابتدایی فعالیت کند و برای او پاداش و اضافه کاری محاسبه خواهد شد.

 

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: براین اساس طبق مصوبه کمیسیون تلفیق‌،‌ سیستم سابق تحت عنوان معلم نهضت سوادآموزی نداریم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------