به دلیل تشدید بحران بی‌آبی؛ اهالی روستای داماش در گیلان تصمیم به قطع آب کارخانه گرفتند



بی آبی،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
با تشدید کم‌آبی و بی‌آبی در برخی روزهای هفته و بی‌توجهی مسوولان منطقه به درخواست‌های مکرر مردم برای رسیدگی به موضوع قطع آب، اهالی روستای داماش تصمیم به قطع آب کارخانه و همچنین تجمع در برابر فرمانداری رودبار گرفتند.

به گزارش ایلنا، بدنبال قطعی مکرر آب روستای داماش که بدلیل موقعیت جغرافیایی یکی از قطب‌های گردشگری و میزبانی توریست در استان گیلان است و افزایش تنش‌های اجتماعی ناشی از کم‌آبی و بی‌آبی که یکی از دلایل آن برداشت غیرقانونی کارخانه از منابع آبی روستاست، اهالی تصمیم به قطع جریان آب و در صورت عدم توجه مسوولان ذیربط، برگزاری تجمع در برابر فرمانداری شهرستان رودبار گرفته‌اند.

 

اهالی روستا معتقدند با وجود پیگیری‌های مستمر مشکل کم‌آبی توسط اعضای شورای روستا و همچنین دهیاری، اقدام موثر و قابل قبولی در جهت حل این مشکل به عمل نیامده است.

 

به گفته مسوولان محلی و به اذعان مردم منطقه این بی‌توجهی مسوولان موجب شده تا کارخانه آب معدنی داماش بدون توجه به وضعیت روستا و همچنین با زیر پاگذاشتن قراردادهای قبلی خود با آب منطقه‌ای گیلان که البته تاریخ این قرارداد نیز مقضی شده در غیبت نظارت این نهاد حاکمیتی، بر تخلفات خود اصرار ورزیده و روستا را با بحران کم‌آبی و بی‌آبی مواجه نماید.

 

براساس گزارش‌های دریافتی از آنجا که موضوع کم آبی و عدم مدیریت صحیح منابع آبی موجود، باعث قطع آب در برخی نقاط دیگر شهرستان رودبار نیز شده است، مردم این مناطق نیز برای برگزاری تجمع در برابر فرمانداری رودبار به عنوان اولین قدم برای رساندن مشکلاتشان به گوش مسوولان ذیربط اعلام آمادگی کرده‌اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------