پنج هزار هکتار فضای سبز اصفهان تشنه است



فضای سبز اصفهان،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: پنج هزار هکتار فضای سبز و حدود ۳۰۰ کیلومتر مادی این کلانشهر بدلیل خشکاندن زاینده‌رود و تخصیص نیافتن حقابه‌ها، تشنه است.

به گزارش ایرنا، محمد نورصالحی روز یکشنبه در نود و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: حقابه از زاینده‌رود و پساب شهری بعنوان منابع آبی برای آبیاری فضای سبز شهر بطور کامل در اختیار ما قرار نگرفته است به همین دلیل درختان و پوشش گیاهی این دیار شرایط ناگواری پیدا کرده‌ است.

 

وی اضافه کرد: در بخش محیط زیست و خدمات شهری دغدغه‌های جدی داریم و امیدواریم شرایط برای تحویل آب مناسب برای آبیاری فضای سبز مهیا شود.

 

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اهمیت توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل گفت: تسریع در تکمیل پروژه‌هایی از جمله خط دوم قطار شهری، حلقه چهارم ترافیکی و بهبود وضعیت اتوبوسرانی و تاکسیرانی را در اولویت کار خود قرار داده‌ایم.

 

نورصالحی تصریح کرد: قصد داریم مُصوبه‌ای تصویب کنیم تا با کمک دولت امکان ورود اتوبوس از خارج از کشور برای استفاده در ایام اربعین و سپس در مهر سالجاری فراهم شود.

 

رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه گفت: اولویت تخصیص حقابه به انهار و مادی‌ها که در مدت اخیر محقق شد، اقدام شایسته‌ای بود.

 

مصطفی نباتی‌نژاد خاطرنشان کرد: در ۲۰ سال اخیر با خشکاندن دوره‌ای زاینده‌رود، مادی‌ها و انهار اصفهان در زمان بازگشایی رودخانه از حقابه خود محروم می‌شدند لذا نیاز بود که با حمایت استانداری و فرمانداری، تامین حقابه آنها عملی شود که این مهم در مدت اخیر محقق شد.

 

مجید نادرالاصلی رییس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان نیز گفت: جاری شدن آب در مادی‌های اصفهان برای حفظ درختان و پوشش گیاهان ضروریست.

 

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه گفت: بر مبنای بودجه امسال کشور، ظرفیت‌های اقتصادی مناسبی برای شهرداری‌ها در نظر گرفته شده است که باید بهتر از آنها بهره بُرد.

 

علی صالحی ادامه داد: عوارض بر خانه‌ها و باغ ویلاهای لوکس، شیوه تسویه حساب مالی پیمانکاران و مباحث حوزه حمل و نقل و ورزش نمونه‌های مناسبی از این ظرفیت‌های اقتصادیست.

 

وی همچنین از انتخاب اعضای کمیسیون‌های تخصصی و تشکیل هشتمین کمیسیون شورا با عنوان "خانواده، بانوان و جوانان" خبر داد و افزود: از ابتدای شکل‌گیری شورای این دوره و تا قبل از جلسه امروز، ۹۷ جلسه علنی، ۱۵۰ جلسه و ۶۷۶ مُصوبه داشتیم.

 

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا نیز در این جلسه از تامین اعتبار ۹۴ درصدی پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان در چهار ماهه نخست امسال خبر داد.

 

ابوالفضل قربانی با اشاره به ابلاغ قرارداد گروه «مپنا» برای تکمیل خط دوم قطار شهری تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای تهیه بخش‌هایی از ناوگان مترو ضروریست، از سوی دیگر دستور پرداخت ۹۰ میلیون یورو از سوی معاون اول رییس جمهور برای این پروژه، روند تکمیل آن را شتاب می‌بخشد.

 

به گزارش ایرنا، وضعیت فضای سبز شهر اصفهان از نظر تامین آب بسیار اسفناک و شرایط پارک جنگلی "ناژوان" در غرب این کلانشهر بحرانی است.

 

رودخانه زاینده‌رود به طول بیش از ۴۰۰ کیلومتر در دهه‌های اخیر بدلیل برداشت‌های غیرقانونی در بالادست، انتقال آب به حوضه دیگر، تراکم جمعیت و تا حدودی کاهش نسبی بارندگی‌ها، به یک رودخانه با جریان دوره‌ای، تبدیل و در پایین‌ دست در فصول گرم بویژه تابستان با خشکی مواجه شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------