برخی مردم در اصفهان «دبه به‌دست» منتظر تانکرهای آب‌رسان هستند!



بی آبی در اصفهان،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
نماینده فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، با متهم کردن دولت به «آمارسازی» برای پنهان کردن کمبودها، گفت وضعیت قطع آب آشامیدنی در استان اصفهان به گونه‌ای است که مردم در برخی محلات شهر اصفهان «دبه به‌دست» منتظر تانکرهای آب‌رسان هستند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام ناصر موسوی لارگانی خبر داد که «ده‌ها شهر و ۳۵۰ روستا» در این استان کمبود آب آشامیدنی دارند و در شهرستان فلاورجان اوضاع بدتر است. این نماینده مجلس اعلام کرد به دلیل «خشکی کامل چاه‌ها»، ۸۵ درصد آب این شهر از «منابع سطحی» تأمین می‌شود و وزارت نیرو هم به بهانهٔ برداشت آب از آبخوان‌ها «قبض‌های جریمه میلیاردی» برای کشاورزان صادر کرده و برای نصب کنتورهای هوشمند با هزینه «بالای ۳۰ میلیون تومان» به کشاورزان فشار می‌آورد.

 

موسوی لارگانی به مشکل کمبود «حداقل دوهزار مگاواتی» برق در استان اصفهان هم اشاره کرد و گفت: «برق کشاورزی و گلخانه‌داران حدود هفت ساعت در روز در استان اصفهان قطع می‌شود و همهٔ هستی کشاورزان نابود شده است.»

 

او با تأکید بر این‌که کمبود آب و برق و انرژی «جدی» است و به یک «معضل واقعی» تبدیل شده، از قطع برق کارخانه‌ها انتقاد کرد و افزود: «زمستان می‌گوییم گاز نیست و موتور صنایع را خاموش می‌کنیم، تابستان می‌گوییم صنایع را تعطیل کنید، چون برق نداریم؛ به کشاورزان می‌گوییم چاه‌های آب را خاموش کنید چون آب و برق نیست.»

 

گفتنی اینکه، دیروز نماینده زاهدان در مجلس نیز با انتقاد از عملکرد دوسالهٔ دولت رئیسی و با اشاره به وعده‌های انتخاباتی او گفته بود سفره مردم در این مدت «کوچک» نشده بلکه «خالی» شده است. حسینعلی شهریاری با اشاره به وضعیت استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد که خشکسالی این استان را از بین برده و «کلی از روستاها» به دلیل طوفان شن نابود شده‌اند، ولی دولت برای حقابه این استان هیچ کار مهمی جز «شعار دادن» انجام نداده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------