یوزپلنگ آسیب دیده پارک ملی توران تلف شد



یوزایرانی در توران،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
یوزپلنگ نر با علائم کم خونی شدید در زیستگاه‌های پیرامونی پارک ملی توران تلف شد.

به گزارش تسنیم، یوزپلنگ آسیب‌دیده که در طرف پارک ملی توران مشاهده شده و گفته می‌شد که از توله‌های سال‌های گذشته «خورشید»، (رکورددار زادآوری یوزپلنگ‌های ایرانی در منطقه توران) است، امروز تلف شد.

 

بهرامعلی ظاهری، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان در این زمینه، اظهار داشت: پس از گزارش واصله روز گذشته مبنی بر حضور یک قلاده یوزپلنگ با حال نامساعد، ‌تیم دامپزشکی و محیط‌بانان از بعد از ظهر به منطقه اعزام شدند. 

 

وی افزود: تیم حاضر در محل پس از غروب خورشید و تاریکی هوا، در دو مرحله فرصت نزدیک شدن به حیوان را پیدا کردند، اما به دلیل تاریکی هوا، امکان اقدام برای بیهوشی حیوان وجود نداشت. 

 

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان اضافه کرد: صبح امروز، پانزدهم مرداد، تیم حاضر در محل از صبح زود، مجدد به منطقه اعزام شدند و در همان ابتدای روز با مشاهده حیوان، اقدام به بیهوشی آن کردند.

 

ظاهری عنوان کرد: در معاینه بالینی، علایم کم خونی حاد و تعداد زیادی زالو در دهان حیوان مشاهده شد و بر همین اساس، اقدامات درمانی از جمله خروج زالوها، سرم تراپی و دیگر موارد لازم انجام گرفت.

 

وی با بیان اینکه این توله یوز پس از به هوش آمدن، جهت پایش و کنترل وضعیت بالینی به سایت مرکز تحقیقات یوزپلنگ آسیایی منتقل شد خاطرنشان کرد: علی‌رغم تمامی تلاش‌ها و اقدامات حمایتی، در نهایت تلف شد.

 

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان با بیان اینکه جسد حیوان جهت بررسی علت مرگ به تهران منتقل شده است، تصریح کرد: اطلاعات تکمیلی کالبدگشایی در نخستین فرصت منتشر خواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------