پیشنهاد عجیب عضو شورای شهر برای جمع‌آوری تمام پله برقی‌های تهران



پله برقی،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
رئیس کمیته عمران شورای شهر پیشنهاد داد در قالب یک دو فوریت اعضای شورای شهر به جمع‌آوری کل پله‌های برقی‌ موجود در سطح شهر رأی دهند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین آقامیری در جلسه امروز شورای شهر تهران با بیان اینکه استفاده از پله‌های مکانیزه عابر پیاده به جز در موارد نادر در سطح معابر استفاده نمی‌شود، گفت: معمولا از پله برقی در مجتمع‌های تجاری، اداری و متروها استفاده می‌کنند و اینکه از این پله‌ها در فضای باز و در معرض باران و خاک باشد استفاده نمی‌کنند. به گونه‌ای که من یک بار به عینه مشاهده کردم که در حین تمیز کردن قطعات پله برقی حدود دو فرغون خاک از این پله برقی‌ها خارج شد.

 

وی با بیان اینکه نصب پله برقی در معابر توجیه فنی ندارد، گفت: عمده پله‌ها مستهلک شده‌اند و این حادثه زنگ خطری برای حوادث بعدی است که می‌تواند اتفاق بدتری رخ دهد چرا که اگر افراد روی آن بروند و چرخ دنده‌ها در برود ممکن است آدم را داخل بکشد و چرخ دنده‌ها بلای جان مردم شود.

 

وی افزود: از ابتدای شورای شهر پیشنهاد کردم که به جای پله برقی مکانیزه رمپ‌های هشت درصد ایجاد کنیم و مدیرعامل سازمان زیباسازی هم تاکید کرده که بیش از ۵۰ پل مکانیزه در سطح شهر تهران جمع‌آوری خواهد شد.

 

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه پیشنهاد دارم که در قالب یک دو فوریت نسبت به جمع کردن کل پله برقی‌ها اقدام کنیم که این مصیبت از سر مردم باز شود، گفت: عمر بهینه پله برقی در فضای باز به نصف کاهش پیدا می‌کند و می‌دانید که قطعات یدکی ندارند و وقتی پله برقی خراب می‌شود قطعات را سرهم بندی می‌کنند.

 

وی افزود: بهتر است در قالب یک دو فوریت شهرداری را ملزم کنیم که در یک بازه شش ماه تا یکسال پله برقی‌های مکانیزه را جمع آوری و به جای آن رمپ یا انواع دیگر پله برقی‌هایی که معلولان هم بتوانند از آن استفاده کنند، بیاوریم.

 

واکنش عضو شورای شهر تهران به قطع دست کودک ۹ ساله در مترو

 ناصر امانی عضو شورای شهر تهران در واکنش به قطع دست یک کودک ۹ ساله در پله برقی بیرونی و نزدیک ورودی ایستگاه مترو علی آباد به دیده‌بان ایران گفت: شورا و همه اعضای آن حتما به این اتفاق واکنش نشان خواهند داد و معترض هستند؛ اما نیاز به بررسی کارشناسی و فنی دارد و ففعلا نمی‌توانیم اظهار نظر کنیم که عامل اصلی این حادثه چه بوده است.

 

امانی توضیح داد: به نظرم دستگاه قضا حتما در این مسئله ورود کرده و کارشناس تعیین خواهد کرد. بعد هم بر اساس نظر کارشناس مربوطه می‌توان تشخیص داد که عامل این حادثه دستگاه بوده یا متولیان مربوطه بودند. انچه سازمان زیباسازی شهرداری گفته است این کودک دست والدین خود را رها کرده و روی نوار گذاشته است ولی به هرحال اینطور نمی‌شود و شهرداری باید مسئولیت خودش را ساقط بکند. درصد تقصیرش را هم باید کارشناس و رای دادگاه تعیین بکند.

 

این عضو شورای شهر خاطر نشان کرد: یکی از موضوعاتی که از اول این دوره مرتب موضوع تذکر اعضای شورای به شهرداری تهران بوده، وضعیت نگهداری و سرویس کردن فنی پله برقی‌ها و پل‌ها مکانیزه است. از طرف مردم و در بازدیدهای خودمان هم با این موارد رو به رو بودیم. خود من چندین بار دیده ام که پله برقی‌ها یا تعطیل هستند یا یک لاین از آن‌ها کار می‌کند و لاین دیگر خاموش است. حداقل ۳۰ تا ۴۰ درصد پله برقی‌ها این مشکلات را دارند.  

 

ناصر امانی درباره خرابی پله برقی‌های مترو و پل های هوایی به دیده بان ایران گفت: مدیران در شهرداری کمبود و نبود قطعات به دلیل تحریم ها را موضوع مسئله می‌دانند. از سوی دیگر کارشناسان و اعضای شورای شهر تهران خواستار واگذاری این بخش به معاونت حمل و نقل شهرداری هستند.  معاونت حمل و نقل یک مجموعه فنی و تخصصی در شهرداری است. هفته گذشته آقای کاشانی این پیشنهاد را داد که از سازمان زیباسازی به معاونت حمل و نقل انتقال داده شود که مشکلات فنی آن هم حل شود.

 

امانی همچنین خاطر نشان کرد : به نظرم بهتر است تعمیر و نگهداری پله های برقی مترو به معاونت حمل و نقل بازگردد و به نظرم این حوزه با ماموریت‌های سازمان زیباسازی هماهنگ نیست. 

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------