قطع دست بچه ۹ ساله در پله برقی ناایمن مترو تهران/ یک مسئول: مقصر کودک است!



پله برقی متروی تهران،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
دست بچه ۹ ساله در پله برقی ناایمن مترو تهران قطع شد.

به گزارش جهش، در حالی که علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه نشست هیات دولت گفته بود برای خبرنگاران تور می‌گذارد تا نشان دهد وضعیت پله برقی های تحت مدیریت شهرداری تهران آن‌طور که شهروندان معترض هستند نیست، جمعه ۱۳ مردادماه ، دست یک بچه ۹ ساله در پله برقی بیرونی و نزدیک ورودی ایستگاه مترو علی آباد قطع شد.

 

این بچه به بیمارستان امام خمینی تهران منتقل شد‌.

 

اعضای شورای شهر تهران باید دید چرا در خصوص پله برقی های تهران مدت زیادی است سکوت اختیار کرده اند؟

 

یک مسئول: مقصر کودک است

در پی حادثه مورخ جمعه شب مورخ ۱۳ مرداد ماه در پل عابر پیاده مکانیزه محله تختی در منطقه ۱۶ که طی آن یک کودک اتباع ۹ ساله دچار حادثه از ناحیه دست گردید، به اطلاع می رساند کودک در پله برقی که در مسیر پایین رو به صورت نشسته در حال حرکت بوده و دست خود را روی سطح پله قرار داده بود. پس از رسیدن به سطح ثابت (صفحه کامپلیت) انگشتان وارد دندانه های پایانی پله شده و به داخل کشیده شده که پس از آن بلافاصه مکانیزم ایمنی صفحه کامپلیت درگیر شده و فرمان خاموش شدن پله برقی صادر شده است. 

 

شایان ذکر است مطابق با استاندارد EN115 استفاده کودکان از پله برقی میبایست با در دست داشتن دست والدین صورت پذیرد که بر همین راستا علائم هشدار مربوطه در کلیه پله برقی های سطح شهر نصب شده است

 

ضمن آرزوی بهبودی و سلامت برای این کودک عزیز، لازم به توضیح است که مدار فرمان پله برقی مذکور دارای کارکرد مناسب بوده که مطابق گزارش افسر ایمنی که طی هفته جاری و ۳ روز قبل از حادثه بازدید شده کلیه اجزای ایمنی دارای عملکرد مناسب بوده و شانه های صفحه کامپ به صورت سالم بوده که بازدید صورت گرفته توسط کارشناسان ایمنی گواه همین موضوع میباشد.

 

براین اساس حادثه پله برقی بوجود آمده در پل عابر مکانیزه تختی، بر اثر بی احتیاطی کودک و والدین آن بلدیل نشستن کودک بر روی پله برقی و بی توجهی به علائم هشدار دهنده بوده است. این در حالی است که در صورتی که سیستم ایمنی خاموشی پله برقی به موقع فعال نمی‌شد، ممکن بود حادثه دلخراش تری پیش می‌آمد.

 

باز هم مراتب همدردی ‌را بابت اتفاق پیش آمده اعلام میداریم.

 

 ***

 

ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران: ۳۰ تا ۴۰ درصد پله برقی‌های تهران مشکل دارند

ناصر امانی عضو شورای شهر تهران در این باره به دیده‌بان ایران گفت: شورا و همه اعضای آن حتما به این اتفاق واکنش نشان خواهند داد و معترض هستند؛ اما نیاز به بررسی کارشناسی و فنی دارد و ففعلا نمی‌توانیم اظهار نظر کنیم که عامل اصلی این حادثه چه بوده است.

 

امانی توضیح داد: به نظرم دستگاه قضا حتما در این مسئله ورود کرده و کارشناس تعیین خواهد کرد. بعد هم بر اساس نظر کارشناس مربوطه می‌توان تشخیص داد که عامل این حادثه دستگاه بوده یا متولیان مربوطه بودند. انچه سازمان زیباسازی شهرداری گفته است این کودک دست والدین خود را رها کرده و روی نوار گذاشته است ولی به هرحال اینطور نمی‌شود و شهرداری باید مسئولیت خودش را ساقط بکند. درصد تقصیرش را هم باید کارشناس و رای دادگاه تعیین بکند.

 

این عضو شورای شهر خاطر نشان کرد: یکی از موضوعاتی که از اول این دوره مرتب موضوع تذکر اعضای شورای به شهرداری تهران بوده، وضعیت نگهداری و سرویس کردن فنی پله برقی‌ها و پل‌ها مکانیزه است. از طرف مردم و در بازدیدهای خودمان هم با این موارد رو به رو بودیم. خود من چندین بار دیده ام که پله برقی‌ها یا تعطیل هستند یا یک لاین از آن‌ها کار می‌کند و لاین دیگر خاموش است. حداقل ۳۰ تا ۴۰ درصد پله برقی‌ها این مشکلات را دارند.  

 

ناصر امانی درباره خرابی پله برقی‌های مترو و پل های هوایی به دیده بان ایران گفت: مدیران در شهرداری کمبود و نبود قطعات به دلیل تحریم ها را موضوع مسئله می‌دانند. از سوی دیگر کارشناسان و اعضای شورای شهر تهران خواستار واگذاری این بخش به معاونت حمل و نقل شهرداری هستند.  معاونت حمل و نقل یک مجموعه فنی و تخصصی در شهرداری است. هفته گذشته آقای کاشانی این پیشنهاد را داد که از سازمان زیباسازی به معاونت حمل و نقل انتقال داده شود که مشکلات فنی آن هم حل شود.

 

امانی همچنین خاطر نشان کرد : به نظرم بهتر است تعمیر و نگهداری پله های برقی مترو به معاونت حمل و نقل بازگردد و به نظرم این حوزه با ماموریت‌های سازمان زیباسازی هماهنگ نیست. 

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------