زندان رجایی شهر تعطیل شد/ انتقال زندانیان به ندامتگاه قزلحصار



زندان رجایی شهر،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
قوه قضائیه اعلام کرد: زندان رجایی شهر به صورت کامل تخلیه و تعطیل شد و این اقدام دستگاه قضا به منظور رفاه حال شهروندان و جامعه با انتقال زندان‌ها به حاشیه شهرها انجام شده است.

به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، در راستای اجرای مصوبات سفر ۱۷ فروردین امسال حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه به استان البرز مبنی بر انتقال زندان رجایی شهر، با توجه به انجام مقدمات از سوی سازمان زندان‌های کشور و هماهنگی‌ها در این استان، تا روز سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۲ حدود نیمی از زندانیان تخلیه شده بود و تا امروز شنبه ۱۴ مرداد همه زندانیان ندامتگاه رجایی شهر به ندامتگاه قزلحصار منتقل شدند و این زندان تعطیل شد.

 

پس از انتقال و خروج زندانیان از این ندامتگاه، اکنون زندان رجایی شهر که در یکی از بهترین نقاط استان البرز قرار دارد از زندانی تخلیه و تعطیل شده است.

 

با انتقال زندانیان از رجایی شهر، مرحله بعد جهت انتقال کامل زندان رجایی شهر، پیگیری‌ها و اقدامات از سوی سازمان زندان‌ها برای توافق نهایی با استانداری البرز در حال انجام است.

 

یکی از تاکیدهای رئیس قوه قضائیه در دوره تحول و تعالی دستگاه قضا، انتقال زندان‌ها از مراکز شهرها به حاشیه و بیرون از محیط شهری است.

 

بهمن‌ماه سال ۱۴۰۰ رئیس قوه قضائیه در جریال سفر به استان خراسان رضوی از زندان مرکزی مشهد بازدید و دستور داد که روند انتقال این زندان به خارج از شهر هر چه سریع‌تر اجرایی شود که با اقدامات سازمان زندان‌ها این کار در حال انجام است.

 

انجام این اقدام به منظور رفاه حال و آسایش شهروندان و دور بودن محیط زندان از فضای جامعه است که مقدمات ابتدایی آن برای برخی از زندان‌ها از قبیل زندان‌های مرکزی شهرستان‌های مشهد، زنجان، تبریز، کرمانشاه، یزد، بیجار در استان کردستان فراهم شده است و در این رابطه مسئولان قضایی در حال اتخاذ تدابیر برای انتقال این زندان‌ها به خارج از محیط شهری هستند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------