کاهش دما در شمال کشور/ اهواز همچنان گرم‌ترین استان



گرما در ایران،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از کاهش نسبی دما و رگبار باران در برخی استان‌ها و افزایش باد و خیزش گرد و خاک در بعضی استان‌ها خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی ۲۴ ساعت آینده در نیمه‌شمالی استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، گیلان، غرب مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی، ابرناکی، وزش باد شمالی، کاهش نسبی دما و رگبار باران گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. 

 

وی افزود: همچنین ساعات بعد از ظهر در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان افزایش ابر رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.  

 

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا دوشنبه(۹ مرداد) در شمال هرمزگان و جنوب فارس رگبار پراکنده و در استان‌های اردبیل، گیلان و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی ابرناکی و بارش خفیف باران انتظار می‌رود. 

 

وی ادامه داد: سه‌شنبه و چهارشنبه (۱۰ و ۱۱ مرداد) در غالب مناطق کشور جوی پایدار حاکم خواهد بود. پنجشبه (۱۲ مرداد) در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و برخی مناطق سواحل دریای خزر افزایش ابر و بارش خفیف پیش‌بینی می‌شود.  

 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه گفت: طی سه روز آینده در شمال شرق، شرق، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در سمنان، تهران و البرز مناطقی از مرکز و غرب کشور وزش باد افزایش می‌یابد و سبب خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود. 

 

ضیاییان گفت: طی دو روز آینده دریای خزر و نیمه‌شرقی دریای عمان مواج خواهد بود. 

 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا ( ۹ مرداد ) کمی ابری، گاهی وزش باد، در بعد از ظهر وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد و روز سه‌شنبه ( ۱۰ مرداد) کمی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 

 

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۸ و ۹ مرداد) اهواز با دمای ۴۸ و ۴۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با دمای ۱۳ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------